BIP Urzędu Miejskiego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Zadania Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Naczelnik Wydziału - mgr inż. Piotr Grochal pok. nr 36 tel. (087) 42 41 222; centrala wew. 222 Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa należy w szczególności:
1. Prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulic, w tym spraw związanych z jego finansowaniem.
2. Zlecanie dekoracji Gminy w okresie świątecznym i flagowanie miasta w święta narodowe.
3. Nadzorowanie świadczenia usług komunalnych.
4. Organizowanie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
5. Prowadzenie ewidencji cmentarzy wojennych i miejsc pamięci narodowej.
6. Wydawanie zezwoleń na:
- odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości płynnych,
- prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt.
7. Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem lokalizacji i miejsc składowania odpadów oraz nadzór i kontrola eksploatacji składowisk odpadów.
8. Prowadzenie ewidencji urządzeń komunalnych, kontrola prawidłowej ich eksploatacji.
9. Nadzorowanie spraw dotyczących plaż i kąpielisk gminnych w szczególności utrzymywanie czystości na plażach i kąpieliskach gminnych oraz zapewnienie ich właściwego oznakowania.
10. Opracowywanie zasad gospodarowania zasobami lokalowymi Gminy, w tym prowadzenie spraw związanych z ustalaniem czynszu za najem lub dzierżawę lokali mieszkalnych i użytkowych, przygotowywanie rocznych list osób, z którymi winny być zawarte umowy najmu lokali mieszkalnych.
11. Prowadzenie spraw związanych z administrowaniem lokalami mieszkalnymi i użytkowymi stanowiącymi własność Gminy położonymi w budynkach wspólnot mieszkaniowych oraz pozostałymi lokalami i budynkami mieszkalnymi oraz związanymi z nimi budynkami gospodarczymi stanowiącymi własność lub współwłasność Gminy Pisz, za wyjątkiem przekazanych w zarządzanie innym jednostkom organizacyjnym Gminy Pisz.
12. Realizacja spraw wynikających ze stosunku najmu pomiędzy Gminą a najemcą.
13. Kontrola zarządcy budynków komunalnych w zakresie prawidłowości prowadzenia ewidencji rozliczeń finansowych z Gminą.
14. Prowadzenie w zakresie działania Wydziału spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych i ich dokumentacji w myśl ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.
15. Nadzór właścicielski nad spółkami, w których Gmina posiada akcje/udziały/:
- Piskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego sp. z o.o. w Piszu,
- Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Piszu,
- Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Piszu,
- Zakładem Usług Komunalnych sp. z o.o. w Piszu,
z zastrzeżeniem zadań pozostających w kompetencji Wydziału Ogólnego.
16. Opiniowanie pod kątem ochrony środowiska inwestycji i przedsięwzięć realizowanych na terenie Gminy.
17. Realizacja i propagowanie edukacji ekologicznej i działań proekologicznych.
18. Utrzymywanie i urządzanie terenów zieleni miejskiej wraz z przynależną infrastrukturą i małą architekturą oraz:
- utrzymywanie placów zabaw,
- prowadzenie gospodarki drewnem pochodzącym z wycinki drzew z terenów miejskich,
- utrzymywanie miejsc pamięci narodowej,
- utrzymywanie grobów i cmentarzy wojennych.
19. W zakresie prawa ochrony środowiska:
- opracowywanie i realizacja programu ochrony środowiska oraz wdrażanie i realizacja systemu zarządzania środowiskowego w Gminie,
- podejmowanie działań w sprawach dotyczących zwykłego korzystania ze środowiska przez osoby fizyczne oraz nadmiernej emisji hałasu do środowiska,
- sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska oraz współpraca w tym zakresie z innymi kompetentnymi instytucjami.
20. W zakresie ochrony przyrody:
- sprawy związane z wydawaniem decyzji na usunięcie drzew i krzewów oraz wymierzaniem kar pieniężnych za samowolne usuwanie lub zniszczenie zieleni.
21. W zakresie gospodarki odpadami:
- sprawy związane z tworzeniem i realizacją gminnego planu gospodarki odpadami,
- opiniowanie spraw realizowanych przez Wojewodę lub Starostę,
- egzekwowanie od posiadaczy odpadów obowiązków w zakresie ich usuwania z miejsc do tego nie przeznaczonych,
- realizacja obowiązków wynikających z ustawy z dnia 11 maja 2001 roku o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej ( Dz. U. Nr 63, poz. 639 z późn. zm.).
22. Poświadczanie oświadczeń dotyczących osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego pracy w gospodarstwie rolnym przez okres, co najmniej 5 lat.
23. Gromadzenie materiałów oraz opracowywanie raportów i opinii o stanie środowiska.
24. Wykonywanie zadań określonych w ustawie z dnia 13 października 1995 roku Prawo Łowieckie ( Dz. U. z 2005 roku, Nr 127, poz. 1066 z późn. zm.).
25. Kontrola wykonywania obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej rolników z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego oraz budynków rolniczych.
26. Realizacja spraw wynikających z ustawy z dnia 3 lutego 1995 roku o ochronie gruntów rolnych i leśnych ( Dz. U. z 2004 roku, Nr 121, poz. 1266 z późn. zm.).
27. Współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.
28. Współudział w prowadzeniu spraw związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych na terenach rolnych.
29. Opiniowanie wniosków dotyczących zalesienia gruntów rolnych.
30. Przeprowadzanie spisów rolnych.
31. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów do izb rolniczych.
Data powstania: czwartek, 14 cze 2007 07:58
Data opublikowania: piątek, 15 cze 2007 09:23
Data przejścia do archiwum: piątek, 15 cze 2007 09:24
Opublikował(a): Piotr Grochal
Zaakceptował(a): Piotr Grochal
Artykuł był czytany: 3741 razy