Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty podatku
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Piszu, ul. Gizewiusza 5 , 12-200 Pisz, I piętro, pok. nr 48-50, tel. 87
42-41-211; 42-41-212; 42-41-213.
42-41-211; 42-41-212; 42-41-213.
Wymagane dokumenty
- podanie o odroczenie terminu płatności lub
rozłożenie na raty podatku
- wszelkie dokumenty stanowiące o sytuacji
majątkowej i rodzinnej podatnika
rozłożenie na raty podatku
- wszelkie dokumenty stanowiące o sytuacji
majątkowej i rodzinnej podatnika
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
1 miesiąc , a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy, licząc od daty złożenia przez wnioskodawcę kompletu wymaganych dokumentów
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Pisza.
Inne wskazówki, uwagi:
Odraczanie terminu płatności podatku lub rozkładanie na raty zapłaty podatku, odraczanie lub rozkładanie na raty zapłaty zaległości podatkowej na wniosek podatnika będącego beneficjentem pomocy następuje zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2018 r. poz. 362 z późn. zm.). Warunkiem wszczęcia postępowania w sprawie zastosowania ulgi dla podatnika będącego beneficjentem pomocy jest :
- wyjaśnienie jakiego rodzaju pomocy publicznej
złożony wniosek dotyczy,
- w przypadku, gdy będzie to dotyczyć pomocy de
minimis strona zobowiązana jest do złożenia
oświadczenia oraz wszystkich zaświadczeń o
pomocy de minimis, jakie otrzymała
w ciągu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień
wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.
- wyjaśnienie jakiego rodzaju pomocy publicznej
złożony wniosek dotyczy,
- w przypadku, gdy będzie to dotyczyć pomocy de
minimis strona zobowiązana jest do złożenia
oświadczenia oraz wszystkich zaświadczeń o
pomocy de minimis, jakie otrzymała
w ciągu 3 ostatnich lat poprzedzających dzień
wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy.
Podstawa prawna:
art. 67a, 67 b i 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r. poz. 900 z późn.zm.).
Opracował
Joanna Sadłowska, zaktualizowała Renata Sawicka
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Renata Sawicka
Zatwierdził
Renata Sawicka
Data sporządzenia
czwartek, 3 lip 2003 10:57
Data zatwierdzenia
czwartek, 3 lip 2003 11:08
Pliki do pobrania:
- wzór formularza informacji o pomocy publicznej.doc (doc) 3 lip 2003 11:07 0,16 MB