BIP Urzędu Miejskiego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Decyzja o o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

Miejsce załatwienia sprawy

Urząd Miejski w Piszu pokój nr 61
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego
ul. Gizewiusza 5, 12-200 Pisz

Wymagane dokumenty

1. Prawidłowo wypełniony wniosek o wydanie decyzj o o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
2.1 poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, wraz z terenem działek sąsiednich - art. 46a ust. 4 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r.Prawo ochrony środowiska – 3 egzemplarze;
w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 46 ust. 4 pkt 3, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej - zamiast mapy, o której mowa w pkt 2.1, mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie
2.2.1 w postępowaniu dotyczącym przedsięwzięć określonych w art. 51 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, w trzech egzemplarzach, wraz z jego zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych;
2.2.2. w postępowaniu dotyczącym przedsięwzięć określonych w art. 51 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Prawo ochrony środowiska – informacje zawierające dane, o których mowa w art. 49 ust. 3ustawy Prawo ochrony środowiska, w trzech egzemplarzach, wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.

2.3.w przypadku prowadzania sprawy przez pełnomocnika inwestora należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 KPA.
2.4.Prosi się o dostarczenie skróconego wypisu ze skorowidza działek, na działki sąsiednie gdyż to znacznie ułatwi prowadzenie postępowania
2.5.Dokument potwierdzający dokonanie opłaty skarbowej za decyzję w wysokości 205 zł / oprócz jednostek wymienionych w art. 7 Ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej /Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm./

Gdzie odebrać formularze:

Urząd Miejski w Piszu pokój nr 61
Wydział Zagospodarowania Przestrzennego
ul. Gizewiusza 5, 12-200 Pisz

Opłaty:

Za wydanie decyzji pobiera się opłatę skarbową na konto Urzędu Miejskiego w Piszu w wysokości 205 zł zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej /Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm./

Zwalnia się z opłaty skarbowej jednostki wymienione w art.7 Ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej /Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm./

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Termin wydania decyzji uzależniony jest od stopnia złożoności sprawy. Wydanie decyzji winno być zgodne z terminami określonymi dla poszczególnych czynności w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001r – Prawo ochrony środowiska /t.j. Dz.U. z 2008r Nr 25 poz.150 z późn. zm. / oraz z przepisami okreslonymi w Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego /tekst jedn.: Dz.U. z 2000r Nr 98, poz. 1071 z późn. zm./

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Inne wskazówki, uwagi:

Na podstawie art. 46a ust 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r Prawo Ochrony Środowiska./ Dz. U. z 2008r Nr 25, poz. 150 z późn. zm../ jeżeli liczba stron postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia przekracza 20 stosuje się przepis art. 49 KPA- strony mogą być zawiadamiane o decyzjach i innych czynnościach organów administracji publicznej przez obwieszczenie lub inny zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości sposób publicznego ogłaszania, jeżeli przepis szczególny tak stanowi; w tych przypadkach zawiadomienie bądź doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Zgodnie z art.46 ust. 4b ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska./ Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz.150 z późn. zm. / decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w ust. 4, oraz do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 4a. Złożenie wniosku albo dokonanie zgłoszenia powinno nastąpić nie później niż przed upływem czterech lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.
Zgodnie z art.46 ust. 4c ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo Ochrony Środowiska./ Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm./ termin, o którym mowa w ust. 4b, może ulec wydłużeniu o dwa lata, jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Podstawa prawna:

art. 46 a ust.7 pkt 4, w związku z art. 46 ust 1 pkt 1 lub pkt 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn )

Opracował

Agnieszka Bogdańska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Agnieszka Bogdańska

Zatwierdził

Ewa Szymańska

Data sporządzenia

środa, 24 wrz 2008 09:32

Data zatwierdzenia

poniedziałek, 29 wrz 2008 09:56
Pliki do pobrania:
Data dodania: środa, 24 wrz 2008 09:32
Data upublicznienia: poniedziałek, 29 wrz 2008 09:56
Data przejścia do archiwum: wtorek, 9 gru 2008 08:32
Opublikował(a): Agnieszka Kowalczuk
Zaakceptował(a): Ewa Szymańska
Artykuł był czytany: 2938 razy