Wymeldowanie z pobytu czasowego
Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich i Promocji; pok. nr 26; tel. 87 424 12 19
Wymagane dokumenty
1. Dowód osobisty, a w uzasadnionych przypadkach inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
2. Wypełniony druk "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
3. Pełnomocnictwo w przypadku zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 3 miesiące przez pełnomocnika (dowód uiszczenia opłaty od pełnomocnictwa).
2. Wypełniony druk "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
3. Pełnomocnictwo w przypadku zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad 3 miesiące przez pełnomocnika (dowód uiszczenia opłaty od pełnomocnictwa).
Opłaty:
Czynności meldunkowe nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłata skarbowe 17 zł. w przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika.
Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu.
Opłaty skarbowej należy dokonać na konto Urzędu Miejskiego w Piszu
Nr: 28 9364 0000 2002 0007 2065 0001
Opłata skarbowe 17 zł. w przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika.
Nie podlega opłacie skarbowej pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu.
Opłaty skarbowej należy dokonać na konto Urzędu Miejskiego w Piszu
Nr: 28 9364 0000 2002 0007 2065 0001
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
W dniu złożenia dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Nie występuje.
Inne wskazówki, uwagi:
UWAGA!
Zgłoszenia wymeldowania dokonuje osoba obowiązana do wymeldowania się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy - Kodeks Postępowania Administracyjnego w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu czasowego, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca. Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy.
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać w nowym miejscu pobytu, wskazując adres, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące lub formularza zgłoszenia pobytu stałego.
Zgłoszenia wymeldowania dokonuje osoba obowiązana do wymeldowania się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy - Kodeks Postępowania Administracyjnego w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu czasowego, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca. Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy.
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać w nowym miejscu pobytu, wskazując adres, z którego ma nastąpić wymeldowanie. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące lub formularza zgłoszenia pobytu stałego.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
Opracował
Elżbieta Jedynak
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Elżbieta Jedynak
Data sporządzenia
piątek, 27 mar 2009 10:58
Data zatwierdzenia
poniedziałek, 30 mar 2009 12:30
Pliki do pobrania:
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego (pdf) 11 gru 2020 14:06 0,32 MB