BIP Urzędu Miejskiego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów

Miejsce załatwienia sprawy

Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa (pokój nr 12), telefon 87 4241231
Dokumenty należy złożyć w Punkcie Przyjęć Interesantów Urzędu, na parterze lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Piszu, ul. Gustawa Gizewiusza 5, 12-200 Pisz

Wymagane dokumenty

1. Wniosek do Burmistrza Pisza o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów.
2. Tytuł prawny do nieruchomości (akt notarialny, wypis z rejestru gruntów lub oświadczenie).
3. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem – do wniosku dołącza się zgodę właściciela.
4. Pełnomocnictwo (w przypadku działania w imieniu posiadacza nieruchomości). 5. Aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego).
6. W przypadku wystąpienia o zgodę na przesadzenie drzew lub krzewów wnioskodawca zobowiązany jest do wskazania miejsca przesadzenia drzew lub krzewów na mapie sytuacyjno-wysokościowej terenu. 7. Rysunek lub mapa określająca usytuowanie drzewa lub krzewu przeznaczonego do usunięcia w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących na tej nieruchomości.

8. Decyzja o warunkach zabudowy/ o lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Gdzie odebrać formularze:

Formularz wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów można otrzymać w pokoju nr 12, gdzie mieści się Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa. Formularz dostępny jest również na stronie internetowej – link na dole strony.

Opłaty:

Nie pobiera się opłaty skarbowej za wydanie decyzji.
Posiadacz nieruchomości ponosi opłaty za usunięcie drzew i krzewów, które ustala się w wydanym zezwoleniu. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2013 r. poz. 627 z późn. zm.) nie pobiera się opłat za usunięcie drzew:
1) na których usunięcie nie jest wymagane zezwolenie;
2) na których usunięcie osoba fizyczna uzyskała zezwolenie na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej;
3) jeżeli usunięcie jest związane z odnową i pielęgnacją drzew rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;
4) które zagrażają bezpieczeństwu ludzi lub mienia w istniejących obiektach budowlanych lub funkcjonowaniu urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
5) które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz kolejowego albo bezpieczeństwu żeglugi;
6) w związku z przebudową dróg publicznych i linii kolejowych;
7) które posadzono lub wyrosły na nieruchomości po zakwalifikowaniu jej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na cele budowlane;
8) z terenów zieleni komunalnej, z parków gminnych, z ogrodów działkowych i z zadrzewień, w związku z zabiegami pielęgnacyjnymi drzew i krzewów;
9) które obumarły lub nie rokują szansy na przeżycie, z przyczyn niezależnych od posiadacza nieruchomości;
10) topoli o obwodzie pnia powyżej 100 cm, mierzonego na wysokości 130 cm, nienależących do gatunków rodzimych, jeżeli zostaną zastąpione w najbliższym sezonie wegetacyjnym drzewami innych gatunków;
11) jeżeli usunięcie wynika z potrzeb ochrony roślin, zwierząt i grzybów objętych ochroną gatunkową lub ochrony siedlisk przyrodniczych;
12) z grobli stawów rybnych;
13) jeżeli usunięcie było związane z regulacją i utrzymaniem koryt cieków naturalnych, wykonywaniem i utrzymaniem urządzeń wodnych służących kształtowaniu zasobów wodnych oraz ochronie przeciwpowodziowej w zakresie niezbędnym do wykonania i utrzymania tych urządzeń.
Przepisy pkt 1-9 i 11-13 stosuje się odpowiednio do usuwania krzewów.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

Do 30 dni.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie, za pośrednictwem Burmistrza Pisza, w terminie czternastu dni od daty jej doręczenia. Odwołanie należy złożyć w Punkcie Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Piszu(parter) lub przesłać pocztą na adres Urzędu.

Inne wskazówki, uwagi:

1. Decyzję można odebrać osobiście w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa (pokój nr 12) lub otrzymać pocztą.
2. We wniosku o wydanie decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wskazane jest podanie telefonu kontaktowego w celu telefonicznego ustalenia terminu wizji terenowej dotyczącej oględzin drzew lub krzewów, o usunięcie których wystąpiono. 3. Nie jest wymagane zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów:
1) w lasach;
2) owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków oraz w granicach parku narodowego lub rezerwatu przyrody - na obszarach nieobjętych ochroną krajobrazową;
3) na plantacjach drzew i krzewów;
4) których wiek nie przekracza 10 lat;
5) usuwanych w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych;
6) usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu z obszarów położonych między linią brzegu a wałem przeciwpowodziowym lub naturalnym wysokim brzegiem, w który wbudowano trasę wału przeciwpowodziowego, z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału;
7) które utrudniają widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
8) stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
9) usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu ze względu na potrzeby związane z utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych szczegółowych.

Data sporządzenia

środa, 25 wrz 2013 07:59

Data zatwierdzenia

czwartek, 26 wrz 2013 16:10
Data dodania: środa, 25 wrz 2013 07:59
Data upublicznienia: czwartek, 26 wrz 2013 16:10
Data przejścia do archiwum: piątek, 17 cze 2016 10:31
Opublikował(a): Stanisław Plona
Zaakceptował(a): Tomasz Olszewski
Artykuł był czytany: 3563 razy