Burmistrz Pisza ogłasza z dniem 6 listopada 2012 r.
Wiadomość przeniesiona do archiwum
otwarty konkurs ofert na powierzenie wykonania zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej obejmującego prowadzenie środowiskowego domu samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
Konkurs ogłaszany jest na podstawie:
art. 25 w związku z art. 18 ust. 1 pkt 5 Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
( Dz.U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.).
I. Cel konkursu
Celem konkursu jest wyłonienie podmiotu, któremu zostanie powierzone wykonanie zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej obejmującego prowadzenie środowiskowego domu samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi w formach wskazanych w ustawie o pomocy społecznej.
II. Czas realizacji zadania
Realizacja zadania nie może rozpoczynać się wcześniej niż 2 stycznia 2013 r. i nie może trwać dłużej niż do 31 grudnia 2016 r.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na powierzenie wykonania zadania publicznego:
Na powierzenie wykonania zadania publicznego w 2011 roku w zakresie pomocy społecznej obejmującego prowadzenie środowiskowego domu samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi przeznaczono kwotę 408 940,00 zł. W roku 2012 planowana wysokość dotacji na wykonanie tego samego rodzaju zadania publicznego wynosi 470 000,00 zł.
Na powierzenie wykonania zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej obejmującego prowadzenie środowiskowego domu samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi przeznaczono w roku 2013 kwotę 422 209,00 zł.
IV. Zasady przyznania dotacji
1. Podmiotami uprawnionymi do przystąpienia do konkursu są:
- organizacje pozarządowe, których definicję podaje art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.);
- podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Oferty należy złożyć na wniosku zgodnym ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2011 r. Nr 6 poz. 25).
Wzór oferty można otrzymać w Urzędzie Miejskim w Piszu, pok. nr 55.
3. Do oferty należy dołączyć:
a)aktualny (zgodny ze stanem faktycznym) odpis z właściwego rejestru lub odpowiednio wyciąg z właściwej ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
b) sprawozdanie merytoryczne (opis działalności prowadzonej w roku 2012);
c) bilans, rachunek wyników lub rachunek zysków i strat za ostatni rok obrotowy (lub stosowne oświadczenie zawierające podstawę prawną zwalniającą z obowiązku sporządzania i w takim przypadku zestawienie przychodów i kosztów);
d) statut podmiotu
Jeżeli składane są kopie ww. dokumentów należy je potwierdzić za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu.
V. Terminy i warunki realizacji zadania
1. Zadanie winno być zrealizowane w okresie od dnia 2 stycznia 2013r. i zakończyć się nie później niż 31 grudnia 2016 r. z zastrzeżeniem, iż szczegółowy termin wykonania zadania określony zostanie w umowie.
2. Zadanie powinno dotyczyć prowadzenia i rozwoju na terenie Gminy Pisz środowiskowego domu samopomocy dorosłych z zaburzeniami psychicznymi.
VI. Składanie ofert
Oferty należy składać do dnia 3 grudnia 2012 r. do godz. 9.00 w poniższym miejscu:
Punkt Przyjęć Interesanta
Urząd Miejski w Piszu
ul. G. Gizewiusza 5, 12-200 Pisz
Dopisek na kopercie : „ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY”
VII. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
1. W celu przedłożenia propozycji co do wyboru oferty, Burmistrz Pisza powoła zespół opiniujący, który w dniu 3 grudnia 2012 r. dokona oceny złożonych w konkursie ofert.
2. Przy rozpatrywaniu ofert:
1) dokonana będzie ocena zgłoszonych możliwości realizacji zadania
2) uwzględnione będą zadeklarowane przez podmiot uprawniony jakość działania i kwalifikacje osób, przy udziale których podmiot uprawniony ma realizować zadania;
3) dokonana będzie ocena przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania;
4) uwzględniony będzie zadeklarowany udział środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania;
5) uwzględnione będą analiza i ocena realizacji zadań zleconych podmiotowi uprawnionemu w okresie poprzednim, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
6) uwzględniona będzie wysokość dotacji, która jest przeznaczona na realizację zadania.
3. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 3 grudnia 2012 r. Wynik konkursu ogłoszony zostanie poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Piszu.
4. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę.
Pliki do pobrania:
- Ogłoszenie konkursu ŚDS 2013-16.pdf (pdf) 6 lis 2012 09:52 0,85 MB