Kontrola zarządcza w Gminie Pisz
Kontrola zarządcza to ogół działań Burmistrza Pisza, kierowników komórek organizacyjnych i pracowników Urzędu Miejskiego w Piszu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Pisz i ich pracowników, podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. Celem systemu kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Piszu oraz w pozostałych jednostkach organizacyjnych Gminy Pisz jest zapewnienie:
- Zgodności działalności z obowiązującymi przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
- Skuteczności i efektywności działania,
- Wiarygodności sprawozdań, w tym sprawozdań finansowych,
- Ochrony wszystkich rodzajów zasobów,
- Przestrzegania i promowania wartości etycznych i zasad etycznego postępowania,
- Efektywności i skuteczności przepływu informacji,
- Monitoringu działań,
- Zarządzania ryzykiem.
Kontrola zarządcza w Urzędzie Miejskim w Piszu oraz w pozostałych jednostkach organizacyjnych Gminy Pisz składa się z sześciu wzajemnie powiązanych elementów:
- Środowiska wewnętrznego,
- Wyznaczonych celów i zadań,
- Zarządzania ryzykiem,
- Mechanizmów kontroli,
- Iinformacji i komunikacji,
- Monitorowania i oceny.
Akty wewnętrzne określające zasady funkcjonowania kontroli zarządczej.