Gospodarka odpadami komunalnymi w Gminie Pisz w pytaniach i odpowiedziach
Pytanie |
Nieruchomości zamieszkałe |
Nieruchomości niezamieszkałe |
Kogo obejmuje nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi? |
Nowy system, który będzie obowiązywać od 1 lipca 2013 r., będzie obejmować wszystkie osoby zamieszkujące Gminę Pisz. |
Rada Miejska podjęła uchwałę, na mocy której nowym systemem zostali objęci także właściciele nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. |
Kto składa deklarację? |
Właściciel nieruchomości (są to również współwłaściciele, użytkownicy wieczyści, jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością). |
|
Kto powinien złożyć deklarację w przypadku gdy jest kilku właścicieli nieruchomości? |
W przypadku gdy nieruchomość jest we władaniu kilku współwłaścicieli deklarację może złożyć tylko jeden z nich. |
|
Do kiedy trzeba składać deklarację? |
Deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy składać w Urzędzie Miejskim w Piszu do dnia 30 kwietnia 2013 r. |
|
Jaka została wybrana metoda naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi? |
Opłata będzie naliczana od ilości osób zamieszkujących nieruchomość. Właściciel w deklaracji powinien podać ilość osób faktycznie zamieszkujących daną nieruchomość. |
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn liczby pojemników z odpadami komunalnymi powstałymi na danej nieruchomości oraz stawki opłaty za dany pojemnik. |
W jakim terminie powinna być uiszczana opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi? |
Opłata powinna być uiszczana bez wezwania do 15 dnia każdego miesiąca przelewem na konto 69 9364 0000 2002 0007 2065 0039 lub w punkcie kasowym w budynku Urzędu Miejskiego w Piszu. |
Tak jak w przypadku nieruchomości zamieszkałych. Natomiast właściciele nieruchomości niezamieszkałych przebywający sezonowo mogą jednorazowo uiścić opłatę za II półrocze 2013 roku do dnia 15 września 2013 r., a w następnych latach do dnia 31 marca 2013 r. za cały rok. |
Jak będzie wyglądać segregacja odpadów? |
Odpady komunalne należy segregować dzieląc je na następujące frakcje: |
|
Czy nieruchomość trzeba samemu wyposażyć w pojemniki/worki? |
Tak. |
|
Czy opłata dotyczy tylko odbioru odpadów komunalnych? |
Nie, oprócz odpadów komunalnych właściciele nieruchomości będą mogli oddać do punktu selektywnej zbiórki: stare meble, inne odpady wielkogabarytowe, drobne odpady z remontu mieszkania, zużyte opony, puszki po chemikaliach, farbach oraz inne odpady problemowe; ponadto będzie można oddawać niektóre odpady komunalne do mini punktów selektywnej zbiórki (tzw. „gniazd dzwonów”) i przeterminowane leki do niektórych aptek. |
- Gospodarka odpadami w pytaniach i odpowiedziach (pdf) 14 maj 2013 21:00 0,04 MB