Pouczenie i objaśnienia do deklaracji
1.Pouczenie:
-
Niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. z 2012 r. poz. 1015 z późn. zm.).
-
Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do Burmistrza Pisza deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
-
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do Burmistrza Pisza nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
2. Objaśnienia:
-
Wypełniając deklarację należy pamiętać o prawidłowym wskazaniu identyfikatora, którym obecnie jest numer PESEL lub NIP. Numer PESEL wpisują do deklaracji osoby objęte rejestrem PESEL.
-
Wypełniający deklarację w części C deklaruje sposób zbierania odpadów. Jeżeli zadeklarowany zostanie sposób zbiórki selektywnej to zgodnie z zapisem w Regulaminie Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Miasta i Gminy Pisz odpady muszą być gromadzone w workach o odpowiednim kolorze.
Punkt 1 – dotyczy właścicieli nieruchomości, na których istnieją budynki mieszkalne jednorodzinne lub
wielorodzinne oraz stale i czasowo zamieszkują mieszkańcy.
Właściciele tych nieruchomości wypełniają deklarację w częściach: A, B, C, D pkt 1 i E.
Wyliczenie miesięcznej opłaty dla tego typu nieruchomości, stanowi iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przypadającej na jednego mieszkańca.
Punkt 2 – dotyczy właścicieli nieruchomości, na których prowadzona jest wszelkiego rodzaju działalność handlowa, usługowa, rzemieślnicza a także nieruchomości, na których powstają odpady np. ogródków działkowych, cmentarzy itp.
Właściciele nieruchomości wypełniają deklarację w częściach: A, B, C, D pkt 2 i E.
Wyliczenie miesięcznej opłaty dla tego typu nieruchomości, stanowi iloczyn liczby wszystkich pojemników o określonej wielkości – odbieranych w ciągu miesiąca oraz stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Na terenie Gminy Pisz dopuszcza się stosowanie następujących pojemników na odpady komunalne:
SM – 110; PA – 1100; POK – 11; KP – 7 oraz worków PCV- 120l.
Punkt 3 – dotyczy właścicieli nieruchomości niezamieszkałych (działek rekreacyjnych i letniskowych), na których powstają odpady sezonowo. Deklarujący wskazuje przez ile miesięcy w roku kalendarzowym odpady powstają, określa rodzaj pojemnika lub worka oraz sposób zbierania odpadów (zmieszane lub selektywne). Wyliczenie opłaty dotyczy jednego miesiąca.
Właściciele tych nieruchomości wypełniają deklarację w częściach A, B, C, D pkt 3 i E.
Punkt 4 - dotyczy właścicieli nieruchomości, na których istnieją budynki mieszkalne jednorodzinne lub
wielorodzinne oraz stale i czasowo zamieszkują mieszkańcy i równocześnie prowadzona jest
wszelkiego rodzaju działalność handlowa, usługowa lub rzemieślnicza. Właściciele tych nieruchomości
wypełniają deklarację w częściach A, B, C, D i E. Wyliczenie miesięcznej opłaty należy dokonać
poprzez wypełnienie pkt 1,2 i 3 w części D, a następnie zsumowanie naliczonych opłat w pkt 4.
-
Miesięczne stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi reguluje odrębna uchwała.
-
Składający deklarację zobowiązany jest posiadać dokumenty potwierdzające dane w niej zawarte.
Załącznikiem do deklaracji, w szczególności jest pełnomocnictwo w przypadku reprezentowania
właściciela nieruchomości przez pełnomocnika,
-
Wypełniając deklarację należy mieć na uwadze, że podmiot najmujący lub dzierżawiący lokal/pomieszczenia na nieruchomości zamieszkałej powinien złożyć indywidualnie deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
-
Właściciele nieruchomości wypełniający punkty 2 i 3 w części D w pozycji „wyliczenie miesięcznej opłaty” przyjmują w zależności od potrzeby rodzaje pojemników, worków oraz ich ceny:
-
SM – 110 o pojemności 0,11m3 – 40zł / odpady zmieszane
– 8zł oraz po 8,00 zł/m-c brutto za każdy worek lub dodatkowy pojemnik selektywnie odebranych odpadów komunalnych / odpady selektywne; -
PA – 1100 o pojemności 1,1m3 – 86zł / odpady zmieszane
– 44zł / oraz po 8,00 zł/m -c brutto za każdy worek lub dodatkowy pojemnik selektywnie odebranych odpadów komunalnych / odpady selektywne; -
POK – 11 o pojemności 2,2m3 – 160zł / odpady zmieszane
– 104zł / oraz po 8,00 zł/m-c brutto za każdy worek lub dodatkowy pojemnik selektywnie odebranych odpadów komunalnych / odpady selektywne; -
KP – 7 o pojemności 7,2m3 – 455zł / odpady zmieszane
– 340zł / oraz po 8,00 zł/m-c brutto za każdy worek lub dodatkowy pojemnik selektywnie odebranych odpadów komunalnych / odpady selektywne -
worki PCV o pojemności 120l - 40zł / odpady zmieszane
- 8zł / oraz po 8,00 zł/m-c brutto za każdy worek 1ub dodatkowy pojemnik selektywnie odebranych odpadów komunalnych / odpady selektywne
Przewodnicząca Rady
Lilla Bednarek
- Pouczenie i objaśnienia do deklaracji (pdf) 20 maj 2013 21:04 0,05 MB