Ogłoszenie o naborze wniosków do realizacji Projektu dotyczącego usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Pisz
W związku z ogłoszonym przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie Programem Ochrona powierzchni ziemi – Usuwanie azbestu polegającym na dofinansowaniu działań związanych z usuwaniem azbestu, Burmistrz Pisza ogłasza nabór wniosków do realizacji Projektu dotyczącego usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Pisz. Nabór wniosków odbędzie się w terminie od dnia 22 lipca 2019 roku do dnia 7 sierpnia 2019 roku.
Powyższy program Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Olsztynie realizowany będzie w latach 2019 – 2020 i Gmina Pisz może złożyć tylko jeden wniosek. W związku z powyższym, nabór wniosków dotyczy również beneficjentów pomocy planujących usunięcie azbestu w 2020 roku.
Dofinansowaniem objęte będą koszty:
- odbioru, transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest (działania będą realizowane w latach 2019 - 2020),
- demontażu, zbierania i zabezpieczenia oraz transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest (działania będą realizowane w 2020 roku).
Dofinansowanie nie będzie obejmować kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych i innych elementów budowlanych.
O dofinansowanie ubiegać się mogą: jednostki samorządu terytorialnego i Skarb Państwa, osoby fizyczne, w tym rolnicy, kościoły i związki wyznaniowe, stowarzyszenia, spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, rodzinne ogrody działkowe, będące we władaniu Polskiego Związku Działkowców, jednostki sektora finansów publicznych, będące gminnymi lub powiatowymi osobami prawnymi.
Dofinansowanie w formie dotacji realizowane będzie ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie w wysokości do 100% kosztów kwalifikowanych i nie będzie przekraczać 700 zł za 1 tonę unieszkodliwionych odpadów zawierających azbest.
W przypadku otrzymania przez Gminę Pisz mniejszej kwoty dotacji pozostałe koszty zadania pokrywa wnioskodawca z własnych środków.
Ponadto, gdy rzeczywista ilość odpadów potwierdzona kartą przekazania odpadu będzie większa niż ilość zadeklarowana przez właściciela nieruchomości, całkowity koszt różnicy (w przeliczeniu na tony) ponosi wnioskodawca. W przypadku samego transportu odpadu niebezpiecznego i jego unieszkodliwienia (bez demontażu pokryć dachowych) ilość odpadu musi odpowiadać powierzchni dachu, z którego materiał został zdjęty.
Usunięcia i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest dokona podmiot wybrany do realizacji Projektu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986, z późn. zm.), z którym Gmina Pisz zawrze stosowną umowę, po przyznaniu Gminie środków finansowych z NFOŚiGW i z WFOŚiGW.
Wzory wniosku i informacji o wyrobach zawierających azbest oraz regulamin realizacji Projektu dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Piszu: www.bip.pisz.hi.pl oraz w Urzędzie Miejskim w Piszu w pokoju nr 3. Bliższe informacje można także uzyskać pod numerem telefonu (87) 42 41 233.
- Regulamin realizacji Projektu dotyczącego usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Pisz (doc) 25 lip 2019 09:46 0,07 MB
- Załacznik nr 1 do Regulaminu - Wniosek (doc) 25 lip 2019 09:46 0,05 MB
- Załącznik nr 2 do Regulaminu - Ocena (doc) 25 lip 2019 09:47 0,05 MB
- Załącznik nr 3 do Regulaminu - Informacja o wyborach zawierających azbest (doc) 25 lip 2019 09:47 0,05 MB
- Załącznik nr 5 do Regulaminu - Oświadczenie o prowadzeniu działalności (doc) 25 lip 2019 09:48 0,03 MB
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (pdf) 25 lip 2019 09:48 0,17 MB
- Informacja przy pomocy de minimis w rolnictwie (pdf) 25 lip 2019 10:34 0,09 MB