BIP Urzędu Miejskiego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

KOMUNIKAT

dotyczący Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF)

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to platforma do wystawiania i otrzymywania faktur drogą elektroniczną. Obowiązkowy KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. Dzięki temu przedsiębiorcy zyskali więcej czasu, żeby przygotować się do obowiązku wystawiania e-faktur. Przesunięcie daty rozpoczęcia obowiązywania KSeF oznacza, że proces wystawiania faktur z punktu widzenia przedsiębiorców nie ulega na razie zmianie.

Zachęcamy - szczególnie mniejszych przedsiębiorców - do wykorzystania dodatkowego czasu do zapoznania się z darmowymi narzędziami stworzonymi przez resort finansów: Aplikacją Podatnika i e-mikrofirmą. Wkrótce ma się pojawić Aplikacja Mobilna KSeF, która umożliwi wystawianie, odbieranie i przeglądanie e-Faktur.

Dodatkowo w styczniu 2025 r. zostanie uruchomiona infolinia Krajowej Informacji Skarbowej specjalnie dla spraw związanych z KSeF.

W każdej chwili można także przyjść do urzędu skarbowego i otrzymać informacje na temat działania systemu, korzystając z pomocy pracowników US. 

Więcej szczegółów pod linkiem: https://tiny.pl/dd487

Data powstania: poniedziałek, 20 maj 2024 13:54
Data opublikowania: poniedziałek, 20 maj 2024 14:16
Opublikował(a): Maciej Cwalina
Zaakceptował(a): Krystyna Marcińczyk
Artykuł był czytany: 143 razy