OTWARTY KONKURS OFERT
Wiadomość przeniesiona do archiwum
na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie
polityki prorodzinnej, w tym działań uwzględniających integrację wielopokoleniową,
edukację dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, aktywizację osób starszych.
Burmistrz Pisza
12-200 Pisz, ul. Gustawa Gizewiusza 5
na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr IV/15/06 Rady Miejskiej w Piszu z dnia 28 grudnia 2006 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Pisz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2007
ogłasza OTWARTY KONKURS OFERT
na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie
polityki prorodzinnej, w tym działań uwzględniających integrację wielopokoleniową,
edukację dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, aktywizację osób starszych.
I. Cel konkursu
Celem konkursu jest wyłonienie podmiotów, którym zostanie powierzone wsparcie realizacji zadań publicznych w formach wskazanych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Rozpatrywane będą tylko oferty będące dofinansowaniem wkładu własnego organizacji, które realizują projekty współfinansowane ze środków funduszy europejskich lub innych źródeł zewnętrznych. Dofinansowanie nie może być większe niż 60% wymaganego wkładu własnego.
II. Czas realizacji zadań
Realizacja zadania nie może rozpoczynać się wcześniej niż 5 września 2007 r. i nie może trwać dłużej niż do 31 grudnia 2007 r.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na wsparcie realizacji zadań
Na wsparcie realizacji zadań w zakresie polityki prorodzinnej, w tym działań uwzględniających integrację wielopokoleniową, edukację dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, aktywizację osób starszych w budżecie gminy przeznaczono kwotę 15.000 zł.
W roku 2006 na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe w wyżej wymienionym zakresie nie wydatkowano środków finansowych.
IV. Koszty niekwalifikowane
Dotacja nie może być przeznaczona na: zakup środków trwałych, w tym m.in. maszyn, urządzeń, środków transportu i innych rzeczy, ulepszenia w obcych środkach trwałych, budowę, zakup budynków, zakup gruntów oraz działalność gospodarczą; pokrycie deficytu działalności organizacji; wsteczne finansowanie projektów; pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji (chyba, że stanowi niezbędny element w realizacji projektu); wynagrodzenia, koszty obsługi rachunku bankowego, działalność polityczną i religijną; przedsięwzięcia, które są dofinansowane z budżetu gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.
V. Podmioty, które mogą przystąpić do konkursu
Podmiotami uprawnionymi do przystąpienia do konkursu są:
- organizacje pozarządowe, których definicje podaje art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- osoby prawne i jednostki wyznaniowe kościołów i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 3 ust. 3 pkt. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
VI. Składanie ofert
Oferty należy złożyć na wniosku zgodnym ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. Nr 264, poz. 2207).
We wniosku powinny być wyraźnie wyróżnione zadania, których realizacja ma być pokryta ze środków gminy.
Wzór oferty można otrzymać w Urzędzie Miejskim w Piszu, pok. nr 37 lub pobrać ze strony www.pisz.pl/bip zakładka „urzędowa tablica ogłoszeń”, następnie „ogłoszenia”.
Do oferty należy dołączyć:
- aktualny odpis z KRS lub inny dokument potwierdzający rejestrację podmiotu. Dokument ten powinien zawierać informację na temat sposobu reprezentacji podmiotu oraz osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w sprawach finansowych w imieniu podmiotu;
- aktualny statut podmiotu;
- prośbę do Burmistrza Pisza o uzupełnienie w części (do 60%) wymaganego wkładu własnego;
- kopię wniosku złożonego do instytucji grantodawczej;
- kopię umowy z instytucją grantodawczą – do konkursu może przystąpić również organizacja, która jeszcze nie podpisała umowy z instytucją grantodawczą, ale ma już przez daną instytucję przyznane środki na realizację własnego projektu; w takim przypadku należy do wniosku załączyć dokument potwierdzający przyznanie dotacji.
Jeżeli składane są kopie ww. dokumentów należy je potwierdzić za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu.
Jeżeli projekt przewiduje realizację kilku lub kilkunastu działań, należy do każdego z nich przyporządkować określone kategorie i wysokość wydatków wraz z kalkulacją (mogą to być załączniki do druku oferty).
VII. Termin składania wniosków
Wnioski należy składać do dnia 30 sierpnia 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Jeden egzemplarz wniosku wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami należy wysłać pocztą lub złożyć osobiście w wymaganym terminie, za potwierdzeniem odbioru (w zapieczętowanej kopercie) na adres:
Urząd Miejski w Piszu
ul. G. Gizewiusza 5, 12-200 Pisz
„POLITYKA PRORODZINNA 2007”
Wnioski ofert niekompletne i nieprawidłowo wypełnione oraz złożone po terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
VIII. Terminy i zasady stosowane przy ocenie wniosków.
W celu dokonania oceny złożonych w konkursie wniosków zostanie powołana komisja, która dokona ich oceny w terminie do dnia 3 września 2007 r.
Oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:
1) atrakcyjność i innowacyjność projektu – do 25 pkt.;
2) ilość uczestników projektu – do 20 pkt.;
3) formy promocji zadania i grantodawcy – do 10 pkt.;
4) efektywność społeczna i ekonomiczna projektu – do 25 pkt.;
5) klarowność budżetu – do 10 pkt.;
6) doświadczenia w realizacji projektów – do 10 pkt..
O wyborze decyduje suma uzyskanych punktów.
IX. Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 3 września 2007 r.
Wyniki konkursu ogłoszone zostaną poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Piszu.
X. Dodatkowe informacje
Kontakt z osobą odpowiedzialną za realizację zadania: Rafał Grusznis, tel. (0-87) 424-12-07, e-mail: rafal.grusznis@pisz.home.pl
Pliki do pobrania:
- WNIOSEK (doc) 27 lip 2007 12:12 0,07 MB