BIP Urzędu Miejskiego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

OTWARTY KONKURS OFERT

na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi, w tym działania wspomagające organizacje pozarządowe.
Burmistrz Pisza
12-200 Pisz, ul. Gustawa Gizewiusza 5

na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr IV/15/06 Rady Miejskiej w Piszu z dnia 28 grudnia 2006 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Pisz z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2007

ogłasza OTWARTY KONKURS OFERT
na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie
współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi,
w tym działania wspomagające organizacje pozarządowe.



I. Cel konkursu
Celem konkursu jest wyłonienie podmiotów, którym zostanie powierzone wsparcie realizacji zadań publicznych w formach wskazanych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Do konkursu mogą być składane oferty będące dofinansowaniem wkładu własnego organizacji, które realizują projekty współfinansowane ze środków funduszy europejskich lub innych źródeł zewnętrznych. W tym przypadku dofinansowanie nie może być większe niż 60% wymaganego wkładu własnego.

II. Czas realizacji zadań
Realizacja zadania nie może rozpoczynać się wcześniej niż 5 września 2007 r. i nie może trwać dłużej niż do 31 grudnia 2007 r.

III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na wsparcie realizacji zadań
Na wsparcie realizacji zadań w zakresie współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi, w tym działania wspomagające organizacje pozarządowe w budżecie gminy przeznaczono kwotę 8.000 zł.
W roku 2006 na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe w wyżej wymienionym zakresie nie wydatkowano środków finansowych.

IV. Koszty niekwalifikowane
Dotacja nie może być przeznaczona na: zakup środków trwałych, w tym m.in. maszyn, urządzeń, środków transportu i innych rzeczy, ulepszenia w obcych środkach trwałych, budowę, zakup budynków, zakup gruntów oraz działalność gospodarczą; pokrycie deficytu działalności organizacji; wsteczne finansowanie projektów; pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji (chyba, że stanowi niezbędny element w realizacji projektu); koszty obsługi rachunku bankowego, działalność polityczną i religijną; przedsięwzięcia, które są dofinansowane z budżetu gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.

V. Wkład własny
Wymagane jest, aby wnioskodawca zapewnił przy realizacji projektu wkład własny w wysokości co najmniej 15% wartości projektu (w tym co najmniej 5% wkładu finansowego).

VI. Podmioty, które mogą przystąpić do konkursu
Podmiotami uprawnionymi do przystąpienia do konkursu są:
- organizacje pozarządowe, których definicje podaje art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- osoby prawne i jednostki wyznaniowe kościołów i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 3 ust. 3 pkt. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

VII. Składanie ofert
Oferty należy złożyć na wniosku zgodnym ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. Nr 264, poz. 2207).

We wniosku powinny być wyraźnie wyróżnione zadania, których realizacja ma być pokryta ze środków gminy.

Wzór oferty można otrzymać w Urzędzie Miejskim w Piszu, pok. nr 37 lub pobrać ze strony www.pisz.pl/bip zakładka „urzędowa tablica ogłoszeń”, następnie „ogłoszenia”.

Do oferty należy dołączyć:
- aktualny odpis z KRS lub inny dokument potwierdzający rejestrację podmiotu (ważny 3 miesiące od daty wystawienia), dokument ten powinien zawierać informację na temat sposobu reprezentacji podmiotu oraz osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w sprawach finansowych w imieniu podmiotu;
- statut podmiotu.

Organizacje, które ubiegają się o dofinansowanie wkładu własnego do projektów współfinansowanych ze środków funduszy europejskich lub innych źródeł zewnętrznych powinny ponadto dołączyć:
- prośbę do Burmistrza Pisza o uzupełnienie w części (do 60%) wymaganego wkładu własnego;
- kopię wniosku złożonego do instytucji grantodawczej;
- kopię umowy z instytucją grantodawczą – do konkursu może przystąpić również organizacja, która jeszcze nie podpisała umowy z instytucją grantodawczą, ale ma już przez daną instytucję przyznane środki na realizację własnego projektu; w takim przypadku należy do wniosku załączyć dokument potwierdzający przyznanie dotacji.

Jeżeli składane są kopie ww. dokumentów należy je potwierdzić za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu.
Jeżeli projekt przewiduje realizację kilku lub kilkunastu działań, należy do każdego z nich przyporządkować określone kategorie i wysokość wydatków wraz z kalkulacją (mogą to być załączniki do druku oferty).


VIII. Termin składania wniosków
Wnioski należy składać do dnia 6 września 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Jeden egzemplarz wniosku wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami należy wysłać pocztą lub złożyć osobiście w wymaganym terminie, za potwierdzeniem odbioru (w zapieczętowanej kopercie) na adres:

Urząd Miejski w Piszu
ul. G. Gizewiusza 5, 12-200 Pisz
„WSPÓŁPRACA Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI”


Wnioski ofert niekompletne i nieprawidłowo wypełnione oraz złożone po terminie pozostaną bez rozpatrzenia.

IX. Terminy i zasady stosowane przy ocenie wniosków.
W celu dokonania oceny złożonych w konkursie wniosków zostanie powołana komisja, która dokona ich oceny w terminie do dnia 10 września 2007 r.

Oferty będą oceniane wg następujących kryteriów:
1) atrakcyjność i innowacyjność projektu – do 25 pkt.;
2) ilość uczestników projektu – do 20 pkt.;
3) formy promocji zadania i grantodawcy – do 10 pkt.;
4) efektywność społeczna i ekonomiczna projektu – do 25 pkt.;
5) klarowność budżetu – do 10 pkt.;
6) doświadczenia w realizacji projektów – do 10 pkt..
O wyborze decyduje suma uzyskanych punktów.

X. Rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 10 września 2007 r.

Wyniki konkursu ogłoszone zostaną poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Piszu.

XI. Dodatkowe informacje
Kontakt z osobą odpowiedzialną za realizację zadania: Rafał Grusznis, tel. (0-87) 424-12-07, e-mail: rafal.grusznis@pisz.home.pl
Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 4 wrz 2007 10:53
Data opublikowania:
Data przejścia do archiwum: wtorek, 11 wrz 2007 13:53
Opublikował(a): Aleksandra Kubrak
Zaakceptował(a): Tomasz Olszewski
Artykuł był czytany: 1343 razy