OTWARTE KONKURSY OFERT
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Gmina Pisz ogłasza z dniem 06 czerwca 2008 r. otwarte konkursy ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie:
1) bezpieczeństwa obywateli na obszarach wodnych;
2) upowszechniania sportu i zajęć ruchowych dla dzieci i młodzieży.
Gmina Pisz
ogłasza z dniem 06 czerwca 2008 r. otwarte konkursy ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie:
1) bezpieczeństwa obywateli na obszarach wodnych;
2) upowszechniania sportu i zajęć ruchowych dla dzieci i młodzieży.
Konkursy ogłaszane są na podstawie:
- art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.);
- Uchwały Nr XIX/199/08 Rady Miejskiej w Piszu z dnia 19 lutego 2008 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Pisz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2008;
- Uchwały Nr XXIII/259/08 Rady Miejskiej w Piszu z dnia 30 maja 2008 r. zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Pisz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2008.
I. Cel konkursów
Celem konkursów jest wyłonienie podmiotów, którym zostanie powierzone wsparcie realizacji zadań publicznych w formach wskazanych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
II. Czas realizacji zadań
Realizacja zadań nie może rozpoczynać się wcześniej niż 15 lipca 2008 r. i nie może trwać dłużej niż do 31 grudnia 2008 r.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na wsparcie realizacji zadań
- Na wsparcie realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa obywateli na obszarach wodnych przeznaczono kwotę 15.000 zł. W roku 2007 nie przekazano dotacji organizacjom pozarządowym na realizację tego samego rodzaju zadań.
- Na wsparcie realizacji zadań w zakresie upowszechniania sportu i zajęć ruchowych dla dzieci i młodzieży przeznaczono kwotę 17.000 zł. W roku 2007 wysokość dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym na realizację tego samego rodzaju zadań wynosiła 120.358 zł. W roku 2008 wysokość dotacji przekazanych dotychczas organizacjom pozarządowym na realizację tego samego rodzaju zadań wynosiła 113.000 zł.
Wkład własny
Wymagane jest, aby wnioskodawca zapewnił przy realizacji projektu wkład własny w wysokości, co najmniej 15% wartości projektu (w tym co najmniej 5% wkładu finansowego).
IV. Koszty niekwalifikowane
1. Dotacja nie może być przeznaczona na: budowę, zakup budynków, zakup gruntów, działalność gospodarczą, pokrycie deficytu działalności organizacji, wsteczne finansowanie projektów, pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji (chyba, że stanowi niezbędny element w realizacji projektu), koszty obsługi rachunku bankowego, działalność polityczną i religijną, przedsięwzięcia, które są dofinansowane z budżetu gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.
2. W przypadku konkursu w zakresie upowszechniania sportu i zajęć ruchowych dla dzieci i młodzieży dotacja dodatkowo nie może być przeznaczona na: a) udział w zawodach poza granicami Gminy Pisz, b) zakup strojów sportowych, c) przedsięwzięcia, które swoim zasięgiem obejmą mniej niż 30 osób.
V. Podmioty, które mogą przystąpić do konkursów
Podmiotami uprawnionymi do przystąpienia do konkursów są:
- organizacje pozarządowe, których definicje podaje art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- osoby prawne i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 3 ust. 3 pkt. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- jednostki organizacyjne Gminy Pisz.
VI. Składanie ofert
Oferty należy złożyć na wniosku zgodnym ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. Nr 264, poz. 2207).
Wzór oferty można otrzymać w Urzędzie Miejskim w Piszu, pok. nr 37 lub pobrać ze strony www.pisz.pl/bip zakładka „urzędowa tablica ogłoszeń”, następnie „ogłoszenia”.
Do oferty należy dołączyć:
- aktualny odpis z KRS lub inny dokument potwierdzający rejestrację podmiotu, dokument ten powinien zawierać informację na temat sposobu reprezentacji podmiotu oraz osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w sprawach finansowych w imieniu podmiotu (w przypadku, gdy aktualny odpis z KRS lub inny dokument potwierdzający rejestrację jest wystawiony z datą wcześniejszą niż 3 miesiące od daty złożenia oferty, należy dołączyć oświadczenie podpisane przez uprawnione osoby o zgodności zapisu dokumentu ze stanem faktycznym);
- sprawozdanie merytoryczne i finansowe (bilans, rachunek wyników lub rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa) za ostatni rok;
- statut podmiotu.
Jeżeli składane są kopie ww. dokumentów należy je potwierdzić za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu.
Jeżeli projekt przewiduje realizację kilku lub kilkunastu działań, należy do każdego z nich przyporządkować określone kategorie i wysokość wydatków wraz z kalkulacją (mogą to być załączniki do druku oferty).
VII. Termin składania ofert
Oferty należy składać do dnia 07 lipca 2008 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Jeden egzemplarz oferty wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami należy wysłać pocztą lub złożyć osobiście w wymaganym terminie, za potwierdzeniem odbioru (w zapieczętowanej kopercie) na adres:
Urząd Miejski w Piszu
ul. G. Gizewiusza 5, 12-200 Pisz
„OTWARTY KONKURS OFERT”
VIII. Terminy i zasady stosowane przy ocenie ofert
W celu dokonania oceny złożonych w konkursie ofert zostanie powołana komisja, która dokona ich oceny w terminie do dnia 11 lipca 2008 r.
Oferty będą oceniane wg kryteriów:
1) formalnych, do których należą:
a) złożenie oferty w jednym egzemplarzu na obowiązującym wzorze podpisanym przez osoby upoważnione zgodnie ze statutem lub innym dokumentem lub rejestrem określającym sposób składania oświadczeń woli w imieniu organizacji;
b) wypełnione właściwe miejsca i rubryki w ofercie;
c) złożenie wymaganych dokumentów i oświadczeń.
UWAGA! Oferent, który nie spełni ww. kryteriów formalnych zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Uzupełnienie brakujących dokumentów powinno nastąpić w terminie trzech dni.
2) merytorycznych, do których należą:
a) przygotowanie organizacji do realizacji zadania:
- dotychczasowe doświadczenia we współpracy z organizacją (m. in. ocena rzetelności i terminowości wykonywania zadań, rozliczania się z realizacji zadań itp.) – do 5 pkt.
- doświadczenie organizacji w realizacji podobnych zadań (m. in. czy zadanie mieści się w celach statutowych organizacji, doświadczenie w zarządzaniu podobnymi projektami, uzyskane efekty, poziom merytoryczny dotychczasowych działań w zakresie podobnych zadań, nawiązane kontakty zewnętrzne, uzyskane nagrody, uczestnictwo w specjalistycznych forach itp.) – do 5 pkt.
- posiadane zasoby lokalowe, sprzętowe i finansowe organizacji oraz partnera, dostępność dla osób niepełnosprawnych (m. in. posiadanie odpowiedniego lokalu do prowadzenia zadania, jego wielkość, wyposażenie, stabilność finansowa, wielość źródeł finansowania itp.) – do 5 pkt.
- personel organizacji oraz jej partnerów w stosunku do realizacji zadania (m. in. ilość i przygotowanie zawodowe osób zatrudnionych, ilość osób współpracujących, ilość wolontariuszy itp.) – do 5 pkt.
b) sposób realizacji zadania
- zgodność oferty z założeniami konkursu (m.in. czy oferta odpowiada na potrzeby konkursu, czy jest innowacyjna, czy wnosi nowe rozwiązania itp.) – do 10 pkt.
- adekwatność i jakość przyjętych metod i działań do realizacji zadania (m. in. trafność przyjętych metod i działań, przejrzystość realizacji zadania, wykonalność zadania, jakość promocji, czy zadanie może być realizowane przez organizację po zakończeniu finansowania z budżetu gminy itp.) – do 20 pkt.
- efekty realizacji zadania w stosunku do założeń konkursu (m.in. liczba odbiorców, świadczeń, wydarzeń itp., zakładane efekty ilościowe i jakościowe w stosunku do wysokości wnioskowanej dotacji, czy przewidywany efekt jest trwały, czy może być powielany itp.) – do 10 pkt.
- zaangażowanie partnerów w realizację projektu (m. in. liczba, różnorodność i jakość partnerów, zakres współpracy, zarządzanie projektem uwzględniające rolę partnerów itp.) – do 5 pkt.
- harmonogram działań w odniesieniu do zadania (m. in. realność realizacji zadania w założonych terminach, zbyt krótki lub zbyt długi okres realizacji zadania itp.) – do 5 pkt.
c) budżet zadania:
- ogólny oraz jednostkowy koszt realizacji zadania (m.in. czy budżet jest realny w stosunku do zadania, czy nie jest zawyżony, czy wszystkie działania w realizacji zadania mają odniesienie w budżecie, czy wydatki są konieczne i uzasadnione itp.) – do 20 pkt.
- przejrzystość kalkulacji (m. in. czy budżet jest czytelny, czy poszczególne pozycje są dostatecznie opisane, czy każdy wydatek ma odniesienie do działania, czy wszystkie pozycje budżetowe są uzasadnione itp.) – do 5 pkt.
- deklarowany udział finansowy i niefinansowy środków własnych i z innych źródeł niż budżet gminy (m. in. czy organizacja pozyskała na realizację zadania dodatkowe środki, w jakiej wysokości? itp.) – do 5 pkt.
O wyborze decyduje suma uzyskanych punktów.
UWAGA! Oferta zostanie odrzucona z powodów merytorycznych, jeżeli suma przyznanych punktów będzie mniejsza niż 65.
Minimalny próg punktowy dla „przygotowania organizacji do realizacji zadania” wynosi 12 pkt. z 20, dla „sposobu realizacji zadania” wynosi 33pkt. z 50, dla „budżetu zadania” wynosi 20 pkt. z 30. Oferta, która nie osiągnie minimalnych progów oceny w ww. kryteriach zostanie odrzucona z powodów merytorycznych.
IX. Rozstrzygnięcie konkursów i ogłoszenie wyników
Rozstrzygnięcie konkursów nastąpi do dnia 11 lipca 2008 r.
Wyniki konkursów ogłoszone zostaną poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Piszu.
Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę.
ogłasza z dniem 06 czerwca 2008 r. otwarte konkursy ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie:
1) bezpieczeństwa obywateli na obszarach wodnych;
2) upowszechniania sportu i zajęć ruchowych dla dzieci i młodzieży.
Konkursy ogłaszane są na podstawie:
- art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.);
- Uchwały Nr XIX/199/08 Rady Miejskiej w Piszu z dnia 19 lutego 2008 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Pisz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2008;
- Uchwały Nr XXIII/259/08 Rady Miejskiej w Piszu z dnia 30 maja 2008 r. zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Pisz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2008.
I. Cel konkursów
Celem konkursów jest wyłonienie podmiotów, którym zostanie powierzone wsparcie realizacji zadań publicznych w formach wskazanych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
II. Czas realizacji zadań
Realizacja zadań nie może rozpoczynać się wcześniej niż 15 lipca 2008 r. i nie może trwać dłużej niż do 31 grudnia 2008 r.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na wsparcie realizacji zadań
- Na wsparcie realizacji zadań w zakresie bezpieczeństwa obywateli na obszarach wodnych przeznaczono kwotę 15.000 zł. W roku 2007 nie przekazano dotacji organizacjom pozarządowym na realizację tego samego rodzaju zadań.
- Na wsparcie realizacji zadań w zakresie upowszechniania sportu i zajęć ruchowych dla dzieci i młodzieży przeznaczono kwotę 17.000 zł. W roku 2007 wysokość dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym na realizację tego samego rodzaju zadań wynosiła 120.358 zł. W roku 2008 wysokość dotacji przekazanych dotychczas organizacjom pozarządowym na realizację tego samego rodzaju zadań wynosiła 113.000 zł.
Wkład własny
Wymagane jest, aby wnioskodawca zapewnił przy realizacji projektu wkład własny w wysokości, co najmniej 15% wartości projektu (w tym co najmniej 5% wkładu finansowego).
IV. Koszty niekwalifikowane
1. Dotacja nie może być przeznaczona na: budowę, zakup budynków, zakup gruntów, działalność gospodarczą, pokrycie deficytu działalności organizacji, wsteczne finansowanie projektów, pokrycie kosztów utrzymania biura organizacji (chyba, że stanowi niezbędny element w realizacji projektu), koszty obsługi rachunku bankowego, działalność polityczną i religijną, przedsięwzięcia, które są dofinansowane z budżetu gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych.
2. W przypadku konkursu w zakresie upowszechniania sportu i zajęć ruchowych dla dzieci i młodzieży dotacja dodatkowo nie może być przeznaczona na: a) udział w zawodach poza granicami Gminy Pisz, b) zakup strojów sportowych, c) przedsięwzięcia, które swoim zasięgiem obejmą mniej niż 30 osób.
V. Podmioty, które mogą przystąpić do konkursów
Podmiotami uprawnionymi do przystąpienia do konkursów są:
- organizacje pozarządowe, których definicje podaje art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- osoby prawne i jednostki organizacyjne, o których mowa w art. 3 ust. 3 pkt. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- jednostki organizacyjne Gminy Pisz.
VI. Składanie ofert
Oferty należy złożyć na wniosku zgodnym ze wzorem określonym w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. Nr 264, poz. 2207).
Wzór oferty można otrzymać w Urzędzie Miejskim w Piszu, pok. nr 37 lub pobrać ze strony www.pisz.pl/bip zakładka „urzędowa tablica ogłoszeń”, następnie „ogłoszenia”.
Do oferty należy dołączyć:
- aktualny odpis z KRS lub inny dokument potwierdzający rejestrację podmiotu, dokument ten powinien zawierać informację na temat sposobu reprezentacji podmiotu oraz osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w sprawach finansowych w imieniu podmiotu (w przypadku, gdy aktualny odpis z KRS lub inny dokument potwierdzający rejestrację jest wystawiony z datą wcześniejszą niż 3 miesiące od daty złożenia oferty, należy dołączyć oświadczenie podpisane przez uprawnione osoby o zgodności zapisu dokumentu ze stanem faktycznym);
- sprawozdanie merytoryczne i finansowe (bilans, rachunek wyników lub rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa) za ostatni rok;
- statut podmiotu.
Jeżeli składane są kopie ww. dokumentów należy je potwierdzić za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu.
Jeżeli projekt przewiduje realizację kilku lub kilkunastu działań, należy do każdego z nich przyporządkować określone kategorie i wysokość wydatków wraz z kalkulacją (mogą to być załączniki do druku oferty).
VII. Termin składania ofert
Oferty należy składać do dnia 07 lipca 2008 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Jeden egzemplarz oferty wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami należy wysłać pocztą lub złożyć osobiście w wymaganym terminie, za potwierdzeniem odbioru (w zapieczętowanej kopercie) na adres:
Urząd Miejski w Piszu
ul. G. Gizewiusza 5, 12-200 Pisz
„OTWARTY KONKURS OFERT”
VIII. Terminy i zasady stosowane przy ocenie ofert
W celu dokonania oceny złożonych w konkursie ofert zostanie powołana komisja, która dokona ich oceny w terminie do dnia 11 lipca 2008 r.
Oferty będą oceniane wg kryteriów:
1) formalnych, do których należą:
a) złożenie oferty w jednym egzemplarzu na obowiązującym wzorze podpisanym przez osoby upoważnione zgodnie ze statutem lub innym dokumentem lub rejestrem określającym sposób składania oświadczeń woli w imieniu organizacji;
b) wypełnione właściwe miejsca i rubryki w ofercie;
c) złożenie wymaganych dokumentów i oświadczeń.
UWAGA! Oferent, który nie spełni ww. kryteriów formalnych zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Uzupełnienie brakujących dokumentów powinno nastąpić w terminie trzech dni.
2) merytorycznych, do których należą:
a) przygotowanie organizacji do realizacji zadania:
- dotychczasowe doświadczenia we współpracy z organizacją (m. in. ocena rzetelności i terminowości wykonywania zadań, rozliczania się z realizacji zadań itp.) – do 5 pkt.
- doświadczenie organizacji w realizacji podobnych zadań (m. in. czy zadanie mieści się w celach statutowych organizacji, doświadczenie w zarządzaniu podobnymi projektami, uzyskane efekty, poziom merytoryczny dotychczasowych działań w zakresie podobnych zadań, nawiązane kontakty zewnętrzne, uzyskane nagrody, uczestnictwo w specjalistycznych forach itp.) – do 5 pkt.
- posiadane zasoby lokalowe, sprzętowe i finansowe organizacji oraz partnera, dostępność dla osób niepełnosprawnych (m. in. posiadanie odpowiedniego lokalu do prowadzenia zadania, jego wielkość, wyposażenie, stabilność finansowa, wielość źródeł finansowania itp.) – do 5 pkt.
- personel organizacji oraz jej partnerów w stosunku do realizacji zadania (m. in. ilość i przygotowanie zawodowe osób zatrudnionych, ilość osób współpracujących, ilość wolontariuszy itp.) – do 5 pkt.
b) sposób realizacji zadania
- zgodność oferty z założeniami konkursu (m.in. czy oferta odpowiada na potrzeby konkursu, czy jest innowacyjna, czy wnosi nowe rozwiązania itp.) – do 10 pkt.
- adekwatność i jakość przyjętych metod i działań do realizacji zadania (m. in. trafność przyjętych metod i działań, przejrzystość realizacji zadania, wykonalność zadania, jakość promocji, czy zadanie może być realizowane przez organizację po zakończeniu finansowania z budżetu gminy itp.) – do 20 pkt.
- efekty realizacji zadania w stosunku do założeń konkursu (m.in. liczba odbiorców, świadczeń, wydarzeń itp., zakładane efekty ilościowe i jakościowe w stosunku do wysokości wnioskowanej dotacji, czy przewidywany efekt jest trwały, czy może być powielany itp.) – do 10 pkt.
- zaangażowanie partnerów w realizację projektu (m. in. liczba, różnorodność i jakość partnerów, zakres współpracy, zarządzanie projektem uwzględniające rolę partnerów itp.) – do 5 pkt.
- harmonogram działań w odniesieniu do zadania (m. in. realność realizacji zadania w założonych terminach, zbyt krótki lub zbyt długi okres realizacji zadania itp.) – do 5 pkt.
c) budżet zadania:
- ogólny oraz jednostkowy koszt realizacji zadania (m.in. czy budżet jest realny w stosunku do zadania, czy nie jest zawyżony, czy wszystkie działania w realizacji zadania mają odniesienie w budżecie, czy wydatki są konieczne i uzasadnione itp.) – do 20 pkt.
- przejrzystość kalkulacji (m. in. czy budżet jest czytelny, czy poszczególne pozycje są dostatecznie opisane, czy każdy wydatek ma odniesienie do działania, czy wszystkie pozycje budżetowe są uzasadnione itp.) – do 5 pkt.
- deklarowany udział finansowy i niefinansowy środków własnych i z innych źródeł niż budżet gminy (m. in. czy organizacja pozyskała na realizację zadania dodatkowe środki, w jakiej wysokości? itp.) – do 5 pkt.
O wyborze decyduje suma uzyskanych punktów.
UWAGA! Oferta zostanie odrzucona z powodów merytorycznych, jeżeli suma przyznanych punktów będzie mniejsza niż 65.
Minimalny próg punktowy dla „przygotowania organizacji do realizacji zadania” wynosi 12 pkt. z 20, dla „sposobu realizacji zadania” wynosi 33pkt. z 50, dla „budżetu zadania” wynosi 20 pkt. z 30. Oferta, która nie osiągnie minimalnych progów oceny w ww. kryteriach zostanie odrzucona z powodów merytorycznych.
IX. Rozstrzygnięcie konkursów i ogłoszenie wyników
Rozstrzygnięcie konkursów nastąpi do dnia 11 lipca 2008 r.
Wyniki konkursów ogłoszone zostaną poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń oraz publikację w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Piszu.
Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę.
Pliki do pobrania:
- Wzór oferty (doc) 6 cze 2008 13:31 0,07 MB