Informacja nr 3/11 z działalności Burmistrza Pisza
Ważniejsze działania z zakresu kompetencji poszczególnych wydziałów oraz Urzędu Stanu Cywilnego i Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu :
WYDZIAŁ OGÓLNY
1. Ogłoszono nabór na inspektora w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa w Urzędzie Miejskim w Piszu. Termin składania ofert do 11 kwietnia 2011 r.
2. W dniach od 28.03.2011 r. do 06.04.2011 r. przeprowadzono wybory sołtysów i członków Rad Sołeckich w następujących miejscowościach: Zdory, Kałęczyn, Borki, Bogumiły, Liski, Karpa, Hejdyk, Kocioł, Kocioł Duży, Uściany, Ciesina, Jeglin, Maldanin, Pietrzyki, Jagodne. Nowi sołtysi zostali wybrani w miejscowościach: Kałęczyn – Pani Teresa Andrzejczyk, Bogumiły – Pani Teresa Siwik, Kocioł – Pani Krystyna Strynkowska, Kocioł Duży – Pani Bożena Rutkowska, Pietrzyki – Pan Henryk Dziekoński. W pozostałych miejscowościach funkcję sołtysa pełnić będą dotychczasowi sołtysi.
3. Zatrudniono 41 osób w ramach prac interwencyjnych.
4. Zatrudniono 24 osoby na ½ etatu w ramach prac interwencyjnych.
SPECJALISTA DS. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
- 01 marca 2011 roku przygotowano i ogłoszono postępowanie przetargowe na „Wykonanie dokumentacji projektowej budowy chodnika w ciągu drogi krajowej nr 63 w miejscowości Jeże od km ok. 108+452 do km ok. 109+600”. Wpłynęło osiem ofert. Wybrano ofertę złożoną przez PE-Polska Sp. z. o. o. sp. k. z siedzibą w Gdańsku, za łączną cenę brutto 21 799,29 zł. Podpisanie umowy – 15 kwietnia 2011 roku.
- 14 marca 2011 roku unieważniono postępowanie na „Świadczenie usług wyceny i inwentaryzacji nieruchomości położonych na terenie Gminy Pisz” z uwagi na fakt, iż nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
- 15 marca 2011 roku przygotowano i ogłoszono postępowanie przetargowe na „Dostawę energii elektrycznej na potrzeby Gminy Pisz”. Wpłynęła jedna oferta. Wybrano ofertę złożoną przez PGE OBRÓT S.A. z siedzibą w Rzeszowie, za łączną cenę brutto 21 799,29 zł.
- 21 marca 2011 roku przygotowano i ogłoszono postępowanie przetargowe na „Świadczenie usług wyceny i inwentaryzacji nieruchomości położonych na terenie Gminy Pisz” (inwentaryzacja i wycena 2 lokali użytkowych wraz z udziałem w gruncie). Wpłynęły cztery oferty. Komisja jest w trakcie sprawdzania i oceny ofert.
- 05 kwietnia 2011 roku przygotowano i ogłoszono postępowanie przetargowe na „Budowę sieci kanalizacji sanitarnej w Piszu w obrębie ulic: Spacerowej, Krańcowej, Dalekiej, Małej, Poprzecznej, Uroczej, Świerczewskiego, Mieszka I, Bema, Jagiełły, Sikorskiego, Skrzetuskiego, Polnej, Sienkiewicza, Mickiewicza, Wąglickiej”. Otwarcie ofert – 17 maja 2011 roku.
- 28 marca 2011 roku przygotowano i ogłoszono postępowanie przetargowe na „Wykonanie prac remontowo-budowlanych i modernizacji lokalu Informacji Turystycznej w Piszu”. Otwarcie ofert – 12 kwietnia 2011 roku.
- 01 kwietnia 2011 roku przygotowano i ogłoszono postępowanie przetargowe na „Rozbiórkę komina przy budynku wielomieszkaniowym położonym w Piszu przy ul. Młodzieżowej 5”. Otwarcie ofert – 18 kwietnia 2011 roku.
WYDZIAŁ INWESTYCJI I POZYSKIWANIA FUNDUSZY UNIJNYCH
1. Złożono wniosek o dofinansowanie pt.”Ciepła i słoneczna szkoła w Piszu dzięki instalacji kompletnego systemu solarnego” dla Gminnego Zespołu Szkół w Piszu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. Całkowity koszt projektu: 3 216 450,00 zł, kwota dofinansowania: 2 718 300,00 zł.
2. Zakończono remont nawierzchni chodnika w ciągu ul. Trzcinowej wraz z zagospodarowaniem terenu działki o nr geod. 1182/3 w Piszu.
Inwestycje w trakcie realizacji
1. Remont i rozbudowa byłego ośrodka kultury w Wiartlu.
2. Budowa ulicy Warmińskiej w Piszu.
3. Budowa świetlicy wiejskiej w Pilchach wraz z zagospodarowaniem terenu.
Inwestycje przygotowywane do realizacji (przygotowywanie wniosków o wydanie niezbędnych decyzji administracyjnych, uzgodnienia, dokumentacje projektowe i inne czynności administracyjne konieczne do rozpoczęcia procedury przetargowej na wykonanie)
1. Rewitalizacja wieży ciśnień przy ul. Gdańskiej w Piszu.
2. Budowa świetlicy wiejskiej w Pogobiu Średnim.
3. Budowa budynku wielorodzinnego na osiedlu Wschód w Piszu.
4. Budowa ulic Kowieńskiej i Żurawiej w Piszu.
5. Budowa ulic Lisiej i Wańkowicza w Piszu.
6. Pisz – ONLINE – rozwój społeczeństwa informacyjnego w Gminie Pisz.
7. Przebudowa Al. Turystów w Piszu.
8. Budowa drogi od ulicy Wąglickiej w Piszu do m. Wąglik.
9. Budowa oświetlenia ulicznego wzdłuż ulic: Suwalskiej, Misińskiego, Miodowej, Smoczej, Piwnej, Żytniej, Lisiej, Pszenicznej, Rysiej i Wilczej w Piszu.
10. Budowa oświetlenia drogowego w miejscowościach: Jeglin, Snopki, Karwik, Łysonie, Pilchy, Wiartel, Jaśkowo, Imionek, Babrosty.
11. Modernizacja oświetlenia drogowego wzdłuż ul. Lipowej i Okopowej w Piszu.
12. Przebudowa dróg do gruntów rolnych w miejscowościach Łupki Kolonia i Babrosty.
JEDNOSTKA REALIZUJĄCA PROJEKT REGULACJI GOSPODARKI WODNEJ
Inwestycje w trakcie realizacji:
- Trwają prace związane z realizacją zadania „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej od m. Maldanin do m. Zdory; przebudowa kolektora tłocznego Pisz-Maldanin”.
- Trwają roboty budowlane związane z realizacją zadania: ”Rozbudowa z przebudową miejskiej oczyszczalni ścieków w Piszu”.
WYDZIAŁ GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI
- Wydano 6 decyzji w sprawie zatwierdzenia podziału nieruchomości.
- Wydano 5 zawiadomień o nadaniu numerów porządkowych budynkom.
- Sprzedano w drodze przetargu 1 działkę przeznaczoną pod zabudowę usługową, położoną w Piszu przy ul. Czerniewskiego.
- Rozstrzygnięto przetarg na wydzierżawienie nieruchomości położonej we wsi Wiartel, stanowiącej staw wraz z nadbrzeżem.
- Zawarto 17 umów dzierżawy gruntów.
WYDZIAŁ ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Wydział kontynuuje prace nad rozpoczętymi procedurami w sprawie opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla następujących obszarów:
1) doliny rzeki Pisy,
2) części wsi Piskorzewo,
3) części wsi Jaśkowo,
4) farmy wiatrowej obejmującej części obrębów geodezyjnych: Liski, Zawady, Bogumiły i Turowo,
5) części wsi Karwik,
6) części wsi Snopki,
7) części wsi Wąglik
8) północno – wschodniej części wsi Szczechy Małe,
9) północnej części Pisza terenu pomiędzy drogą na plażę miejską a granicą administracyjną miasta (część D),
10) zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Jeglin i śródmieścia miasta Pisz oraz zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Pisz dla obszarów doliny rzeki Pisy, części wsi Piskorzewo, części wsi Jaśkowo, części wsi Karwik, części wsi Snopki, części wsi Wąglik, północno – wschodniej części wsi Szczechy Małe oraz części wsi Jeglin.
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH, PROMOCJI I TURYSTYKI
1. Zorganizowano imprezy okolicznościowe z okazji Dnia Kobiet w świetlicach w Turośli i Kociołku Szlacheckim.
2. Zakupiono sprzęt nagłośnieniowy do świetlic wiejskich w Rostkach i Karpie.
3. Wykonano zadaszenie wejścia i schodów świetlicy w Zdorach.
4. Od 17 do 24 marca 2011 r. przeprowadzone zostały konsultacje projektu „Programu Współpracy Gminy Pisz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2011”.
5. Przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Piszu promowali Gminę Pisz na XVII Międzynarodowych Targach Turystyki, Sprzętu Turystycznego, Żeglarskiego i Sportowego GLOB w Katowicach w dniach: 25-27 marca br. oraz na Warszawskich Targach Turystyki i Wypoczynku „LATO 2011” w dniach : 01-03 kwietnia br.
6. Zakończyły się rozgrywki koszykarzy w VII Memoriale „Świdra” i „Cinka” – XVII edycji Piskiej Ligii Koszykówki, której Urząd Miejski w Piszu był współorganizatorem.
WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ, OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA
1. Wydano 4 decyzje na zajęcie pasa drogowego.
2. Zlecono firmie SKRAWMET Grzegorz Karwowski z siedzibą w Piszu, dostawę 47 szt. tablic z regulaminem placu zabaw wraz z montażem na terenie placów zabaw zlokalizowanych na terenie miasta i gminy Pisz, za łączną cenę brutto 10 404,40 zł.
3. Przygotowano wniosek do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Ełku w sprawie udzielenia pozwolenia na prace konserwatorskie przy schronie biernym typu Regelbau 502 przy ul. Nidzkiej w Piszu.
PION OCHRONY
1. Kontynuowano czynności w zakresie organizacji kwalifikacji wojskowej rocznika 1992 z ternu Gminy Pisz.
2. Przystąpiono do opracowania nowego planu zarządzania kryzysowego Gminy Pisz.
3. Wszczęto trzydzieści osiem postępowań administracyjnych w zakresie świadczeń rzeczowych na rzecz obrony.
URZĄD STANU CYWILNEGO
Udzielono 2 ślubów cywilnych.
MIEJSKO – GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W powyższym okresie do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu wpłynęło 501 wniosków o udzielenie pomocy społecznej i 110 wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych. Wydano 110 decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego. Przeprowadzono 394 rodzinnych wywiadów środowiskowych. Wydatkowano kwotę 324 754,30 zł na zasiłki celowe, okresowe, stałe, dożywianie, opłaty za pobyt w domach pomocy społecznej, składki zdrowotne, kwotę 543 709,88 zł na świadczenia rodzinne i opiekuńcze, kwotę 120 635,00 zł na świadczenia z funduszu alimentacyjnego. Dożywianiem objętych jest 840 dzieci. W dniach 01 i 02 kwietnia br. wspólnie z Ośrodkiem Profilaktyki i Terapii oraz Oddziałami „Caritas” przy Parafii Św. Jana i Matki Boskiej Ostrobramskiej zorganizowano Wielkanocną Zbiórkę Żywności - zebrano 682,136 kg. Żywność zostanie rozdysponowana wśród najbardziej potrzebujących podopiecznych.