BIP Urzędu Miejskiego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

Uchwała Nr XXI/234/04 Rady Miejskiej w Piszu

z dnia: 25 lutego 2004 r.
w sprawie: Regulaminu przeprowadzenia uzupełniających wyborów ławnika do Sądu Rejonowego w Ełku.



Na podstawie art. 160 w związku z art. 168 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070, Nr 154, poz. 1787, z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, Nr 213, poz. 1802, Nr 240, poz. 2052, z 2003 r. Nr 188, poz. 1838, Nr 228, poz 2256) Rada Miejska w Piszu uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się treść Regulaminu przeprowadzenia uzupełniających wyborów ławnika do Sądu Rejonowego w Ełku - zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 2

Traci moc Uchwała Nr X/106/03 Rady Miejskiej w Piszu z dnia 30 czerwca 2003 r. w sprawie Regulaminu przeprowadzenia wyborów ławników do Sądu Rejonowego w Piszu i Sądu Rejonowego w Ełku.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady
Józef Skrodzki



Załącznik
do uchwały Nr XXI/234/04
Rady Miejskiej w Piszu
z dnia 25 lutego 2004 r.

REGULAMIN PRZEPROWADZENIA UZUPEŁNIAJĄCYCH WYBORÓW
ŁAWNIKA DO SĄDU REJONOWEGO W EŁKU

I. Przyjmowanie zgłoszeń
§ 1. 1. Zgłoszenia kandydatów na ławnika dokonuje się na druku zawierającym wszystkie dane wymagane przepisami Zarządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 29 czerwca 1990 r. w sprawie trybu zgłaszania radom gmin kandydatów na ławników ludowych do sądów powszechnych (M.P. Nr 26 poz. 201 z późn. zm.)
2. Kandydat na ławnika na druku zgłoszenia lub w odrębnym piśmie potwierdza swoim podpisem zgodę na kandydowanie.
3. Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 05 kwietnia 2004r. r. w Urzędzie Gminy i Miasta w Piszu i gromadzone w Wydziale Organizacyjnym.

II. Zadania Burmistrza związane z przeprowadzeniem wyboru ławnika
§ 2. 1 Burmistrz przed przekazaniem zgłoszeń do Biura Rady Miejskiej dokonuje następujących czynności:
a)sprawdza czy zgłoszenia zawierają wszystkie dane wymagane Zarządzeniem Prezydenta RP z dnia 29 czerwca 1990 r. w sprawie trybu zgłaszania radom gmin kandydatów na ławników ludowych do sądów powszechnych (M.P. Nr 26, poz. 201 z późn. zm.),
b)sprawdza czy obywatele dokonujący zgłoszenia posiadają czynne prawo wyborcze i stale zamieszkują na obszarze gminy,
c)sprawdza czy wszyscy kandydaci potwierdzili swoim podpisem zgodę na kandydowanie,
d)sprawdza czy kandydaci spełniają warunki wymienione w art. 158 § 1 pkt 1, 3, 4 i 5 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070 z póżn. zm.)
2. Burmistrz, najpóźniej do dnia 20 kwietnia 2004 r. przekazuje Przewodniczącemu Rady Miejskiej dokonane zgłoszenia wraz ze zbiorczym wykazem kandydatów na ławnika.
3. Organizacyjne i techniczne wykonanie czynności, o których mowa w § 1 i 2 niniejszego Regulaminu zapewnia Wydział Organizacyjny Urzędu Gminy i Miasta w Piszu.

III. Powołanie i tryb pracy Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników.
§ 3. 1. Rada Miejska w Piszu, zwana dalej Radą, najpóźniej do dnia 30 kwietnia 2004 r., powołuje Zespół ds. zaopiniowania kandydatów na ławnika, zwany dalej Zespołem.
2. W skład zespołu wchodzi 5 osób.
3. Wyboru Zespołu Rada dokonuje w głosowaniu jawnym.
4. Zespół rozpoczyna pracę z dniem powołania i kończy ją z chwilą dokonania przez Radę wyboru ławnika.
5. Zespół wybiera ze swojego składu Przewodniczącego i Zastępcę Przewodniczącego.
6. Pracami Zespołu kieruje, zwołuje jego posiedzenia i przewodniczy im Przewodniczący.
7. W razie nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki wykonuje Zastępca Przewodniczącego.
8. Wszystkie postanowienia i rozstrzygnięcia Zespołu podejmowane są w obecności co najmniej połowy jego składu, w tym Przewodniczącego lub Zastępcy Przewodniczącego.
9. Wszystkie rozstrzygnięcia Zespołu powinny mieć formę pisemną i powinny być podpisane przez Przewodniczącego lub Zastępcę Przewodniczącego.

IV. Zadania Zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławnika
§ 4. 1. Zespół dokonuje analizy dokonanych zgłoszeń i ponownego sprawdzenia czy wszystkie wymagane dane zostały w zgłoszeniach zawarte, oraz czy zgłoszeń dokonały podmioty uprawnione.
2. W celu dokonania właściwej oceny kandydatów Zespół, w porozumieniu z Przewodniczącym Rady, zasięga informacji o kandydatach z Krajowego Rejestru Karnego oraz od właściwych organów Policji. Wystąpienie w sprawie uzyskania tych informacji powinno nastąpić najpóźniej do dnia 15 maja 2004 r.
3. W razie potrzeby Zespół może wystąpić do podmiotu zgłaszającego kandydata o przedstawienie dodatkowych informacji lub uzasadnienia.
4. W celu ustalenia listy kandydatów zaopiniowanych przez Zespół pozytywnie lub negatywnie sporządza się protokół, w którym zawarte zostają nazwiska i imiona oraz pozostałe dane kandydatów i opinia Zespołu dotycząca konkretnego kandydata zawierająca, co najmniej zapis o treści „opinia pozytywna” lub „opinia negatywna”.
5. W razie potrzeby członkowie Zespołu mogą zdecydować o przeprowadzeniu głosowania tajnego nad konkretną kandydaturą. W tym celu przygotowuje się kartę do głosowania z imieniem i nazwiskiem kandydata oraz napisem „opinia pozytywna”, „opinia negatywna”. Każdy z uczestników posiedzenia, na którym głosowanie jest przeprowadzane oddaje na karcie głos poprzez podkreślenie wybranego przez siebie napisu. Ustalony w ten sposób wynik ostateczny uwzględniany jest w protokole, o którym mowa w ust. 4 zawierającym ocenę kandydata. Z przeprowadzonego głosowania należy sporządzić protokół.
6. Protokół, o którym mowa w ust. 4 Przewodniczący Zespołu przekazuje Przewodniczącemu Rady najpóźniej do dnia 15 czerwca 2004 r.
7. Po zakończeniu prac związanych z zaopiniowaniem zgłoszonych kandydatów Zespół przygotowuje karty do głosowania „wybory ławnika do Sądu Rejonowego w Ełku”
Karty do głosowania zawierają dane wszystkich zgłoszonych kandydatów (niezależnie od opinii wyrażonej przez Zespół):
1) nazwisko
2) imię
3) adres zamieszkania (tylko miejscowość)
w kolejności alfabetycznej nazwisk.
8. Organizacyjne i techniczne wykonanie czynności, o których mowa w § 4 niniejszego Regulaminu zapewnia Biuro Rady.
V. Głosowanie
§ 5. 1. Głosowanie w sprawie wyboru ławnika odbędzie się na sesji Rady najpóźniej do 30 czerwca 2004 r.
2. Przed przystąpieniem do głosowania Przewodniczący Zespołu przedstawia opinię o zgłoszonych kandydatach.
3. Przewodniczący Rady informuje o sposobie głosowania.
4. Ustala się następujący sposób głosowania:
1) każdy z radnych otrzyma kartę do głosowania „wybory ławnika do Sądu Rejonowego w Ełku”.
2) głosowanie odbywa się poprzez skreślenie nazwisk kandydatów (którzy zdaniem radnych nie powinni zostać wybrani) co najmniej w takiej liczbie, aby na karcie pozostała liczba równa lub mniejsza od liczby ławników ustalona przez prezesa Sądu Okręgowego w Olsztynie, tj. 1 dla Sądu Rejonowego w Ełku.
Za kandydata wskazanego przez Radnego uważa się kandydata nieskreślonego.
5. Dla przeprowadzenia głosowania Rada
powołuje 3-osobową komisję skrutacyjną, której zadaniem jest.
1) rozdanie kart do głosowania,
2) czuwanie nad tajnością głosowania,
3) ustalenie wyników głosowania,
4) sporządzenie protokołu głosowania i ogłoszenie wyników.
6. Po ogłoszeniu wyników głosowania Przewodniczący Rady zarządza podjęcie uchwały o wyborze ławnika.



Przewodniczący Rady
Józef Skrodzki


z dniem podjęcia
Data dodania:
Data upublicznienia: piątek, 27 lut 2004 09:50
Opublikował(a): Jarosław Andrzej Turski
Zaakceptował(a): Tomasz Olszewski
Artykuł był czytany: 2429 razy