Uchwała NR XVII/156/15 RADY MIEJSKIEJ W PISZU
z dnia: 12 listopada 2015 r.
Na podstawie art. 9 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1515), art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, Nr 171, poz. 1016, Nr 209, poz. 1243 i 1244, Nr 291, poz. 1707, z 2012 r. poz. 986 i 1456, z 2013 r. poz. 73, 675, 791, 1446 i 1645, z 2014 r. poz. 598, 877, 1457 i 1873, z 2015 r. poz. 218, 493, 1240, 1279, 1359 i 1649) oraz art. 14 pkt 7a, art. 16 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, 938 i 1646, z 2014 r. poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877, z 2015 r. poz. 238, 532, 1045, 1117, 1130, 1189, 1190,1269, 1358 i 1513) Rada Miejska w Piszu uchwala, co następuje:
§ 1. Z dniem 1 grudnia 2015 r. tworzy się Piski Zakład Aktywności Zawodowej „Wieża” z siedzibą w Piszu przy ul. Gdańskiej 11, jako samorządowy zakład budżetowy, zwany dalej „Zakładem”.
§ 2. Przedmiotem działalności Zakładu będzie rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych.
§ 3. Źródłem przychodów własnych Zakładu będzie odpłatna działalność produkcyjno-usługowa.
§ 4. 1. Wyposaża się Zakład w środki obrotowe w wysokości 6.000,00 złotych.
2. Wyposaża się Zakład w składniki majątkowe stanowiące własność Gminy Pisz:
a) nieruchomość znajdującą się przy ul. Gdańskiej 11 w Piszu, stanowiącą część działki o nr 323/2 obr. 2 Pisz o powierzchni ok. 790 m2, zabudowanej budynkiem administracyjno-socjalnym o powierzchni użytkowej 286,51 m2.
b) samochód 9-cio miejscowy typ Ford kombi Transit 300L, o numerze rejestracyjnym NPI 7J17 o numerze identyfikacyjnym nadwozia WF0SXXTTFS8L14796, z windą elektro-hydrauliczną do unoszenia i opuszczania wózka inwalidzkiego, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych.
3. Mienie Zakładu wskazane w ust. 2 lit. a, jest mieniem komunalnym należącym do Gminy Pisz przekazanym Zakładowi w trwały zarząd.
4. Zakład wykonuje wszelkie uprawnienia w stosunku do mienia będącego w jego użytkowaniu z wyjątkiem uprawnień przysługujących właścicielowi.
§ 5. 1. Zaliczkowe wpłaty do budżetu Gminy Pisz nadwyżek środków obrotowych Zakładu powinny być przekazywane do budżetu co kwartał w terminie 20 dni po zakończeniu kwartału, natomiast za IV kwartał - zaliczkowo, w terminie do 20 grudnia roku budżetowego. Zaliczkowe wpłaty do budżetu nadwyżek środków obrotowych za pierwsze trzy kwartały są dokonywane w takim stosunku procentowym do faktycznie osiągniętych przychodów, w jakim pozostaje roczna planowana wpłata do rocznych planowanych przychodów. Wpłatę zaliczkową za IV kwartał ustala się w wysokości wpłaty za III kwartał.
2. Zakład powinien w terminie 15 dni od złożenia rocznego sprawozdania finansowego wpłacić do budżetu różnicę między faktycznym a planowanym stanem środków obrotowych na koniec roku. W przypadku, gdy zaliczkowe wpłaty zostaną przekazane w kwotach wyższych niż należne, nadpłacone wpłaty zaliczkowe podlegają zaliczeniu na poczet wpłat roku następnego lub zwrotowi w przypadku złożenia wniosku o ich zwrot.
§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pisza.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Lech Borak