Do zadań obsługi Rady Miejskiej należy w szczególności:
Do zadań obsługi Rady Miejskiej należy w szczególności:
- Organizacyjno-techniczne przygotowywanie sesji Rady oraz spotkań i narad zwoływanych przez Przewodniczącego Rady.
- Prowadzenie dokumentacji związanej z obsługą sesji Rady i posiedzeń komisji Rady.
- Udostępnianie uchwał Rady.
- Prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego wydawanych przez Radę.
- Opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawach dotyczących funkcjonowania Rady i jej komisji.
- Prowadzenie spraw finansowych związanych z funkcjonowaniem Rady.
- Przekazywanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego i Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie uchwał Rady.
- Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem przez Radę honorowego obywatelstwa.
- Prowadzenie rejestru interpelacji, zapytań i wniosków radnych.
- Opracowywanie do publikacji i udostępnianie aktów prawnych stanowionych przez Radę.
- Sporządzanie i przekazywanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego.
- Przygotowywanie wyborów ławników sądowych.
- Prowadzenie dokumentacji Przewodniczącego Rady.