Wydział Spraw Obywatelskich i Promocji
Naczelnik Wydziału - Anna Michalak
pok. nr 53
tel. 87 730 98 53; centrala wew. 853
sprawy meldunkowe
pok. nr. 26
tel. 87 424 12 19; centrala wew. 219
dowody osobiste
pok. nr. 28
tel. 87 424 12 20; centrala. wew. 220
tel. 87 424 12 32; centrala. wew. 232
działalność gospodarcza
pok. nr. 57
tel. 87 424 12 08; centrala wew. 208
organizacje pozarządowe, świetlice wiejskie
pok. nr 55
tel. 87 424 12 07; centrala wew. 207
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Promocji należy w szczególności:
pok. nr 53
tel. 87 730 98 53; centrala wew. 853
sprawy meldunkowe
pok. nr. 26
tel. 87 424 12 19; centrala wew. 219
dowody osobiste
pok. nr. 28
tel. 87 424 12 20; centrala. wew. 220
tel. 87 424 12 32; centrala. wew. 232
działalność gospodarcza
pok. nr. 57
tel. 87 424 12 08; centrala wew. 208
organizacje pozarządowe, świetlice wiejskie
pok. nr 55
tel. 87 424 12 07; centrala wew. 207
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Promocji należy w szczególności:
- Dokonywanie zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i pobyt czasowy,
- Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców i cudzoziemców oraz rejestru dowodów osobistych,
- Prowadzenie rejestru mieszkańców i cudzoziemców,
- Prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców,
- Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i cudzoziemców,
- Prowadzenie spraw związanych ze spisem ludności,
- Prowadzenie spraw z zakresu repatriacji,
- Wydawanie dowodów osobistych,
- Prowadzenie i udostępnianie danych z rejestru dowodów osobistych,
- Przekazywanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3 - 18 lat,
- Prowadzenie postępowań wyjaśniających i orzekanie w sprawach meldunkowych,
- Sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych opracowań związanych z ruchem ludności,
- Przekazywanie korespondencji konsularnej dla mieszkańców,
- Prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych w zakresie prowadzonych zbiorów,
- Prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- Przygotowywanie programów wspierających rozwój przedsiębiorczości,
- Współdziałanie z samorządem gospodarczym, organizacjami pracodawców oraz innymi organizacjami przedsiębiorców,
- Wykonywanie zadań z zakresu obsługi ewidencji działalności gospodarczej,
- Prowadzenie spraw dotyczących zarobkowego przewozu osób i rzeczy należących do właściwości Gminy z zakresu ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym,
- Prowadzenie spraw dotyczących ewidencji obiektów prowadzących usługi hotelarskie
w zakresie należącym do właściwości Gminy, - Prowadzenie spraw i udział w pracach związanych z promocją Gminy w kraju i za granicą, w tym prowadzenie polityki informacyjnej Burmistrza, a w szczególności:
a) organizowanie dziennikarzom kontaktu z kierownictwem Urzędu i kierownikami jednostek organizacyjnych Gminy,
b) upowszechnianie informacji o działalności Gminy i Urzędu,
c) sporządzanie dokumentacji fotograficznej wydarzeń związanych z Urzędem i Gminą oraz jej jednostkami podległymi,
d) organizowanie i prowadzenie konferencji prasowych,
e) udzielanie informacji do prasy,
f) umieszczanie w prasie ogłoszeń, anonsów, nekrologów, itp.,
g) reagowanie na krytykę prasową dotyczącą działalności Burmistrza i Urzędu. - Przygotowywanie i dystrybucja materiałów promocyjnych o mieście Pisz i Gminie,
- Współpraca w zakresie promocji z instytucjami na poziomie regionalnym i krajowym,
- Redagowanie i administrowanie strony internetowej pisz.pl, prowadzenie profilu Urzędu na portalach społecznościowych, aplikacji mobilnej oraz bieżące wprowadzanie i aktualizowanie danych w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu w zakresie swojej działalności.
- Udział w targach i innych imprezach promujących Gminę,
- Prowadzenie spraw kontaktów zagranicznych Gminy we współpracy z właściwymi Wydziałami, a w szczególności organizacja kontaktów z miastami partnerskimi,
- Organizacja konkursów w zakresie działania Wydziału,
- Organizacja wystaw,
- Współudział w realizacji programów radiowych i telewizyjnych promujących Gminę,
- Prowadzenie spraw dotyczących herbu Gminy,
- Prowadzenie bazy danych o Gminie i popularyzowanie jej na rynku krajowym i zagranicznym, w tym prowadzenie centrum dokumentacji prasowej, zarządzanie bazami danych: mediów ogólnopolskich, organizacji pozarządowych, organizacji społecznych i środowiskowych oraz szkół wyższych i jednostek naukowo-badawczych.
- Przygotowywanie i nadzór nad realizację umów z partnerami oraz obsługi delegacji miast partnerskich,
- Archiwizacja publikacji prasowych,
- Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad:
a) Zespołem Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu,
b) placówkami oświatowymi, których organem prowadzącym jest Gmina, w zakresie nienależącym do kompetencji Zespołu Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu,
c) Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Piszu,
d) Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Piszu,
e) Ośrodkiem Profilaktyki i Terapii w Piszu,
f) Muzeum Ziemi Piskiej w Piszu,
g) Piskim Domem Kultury w Piszu,
h) Miejsko-Gminną Biblioteką Publiczną w Piszu,
i) Piskim Zakładem Aktywności Zawodowej „Wieża” w Piszu. - Rejestracja i prowadzenie ewidencji samorządowych instytucji kultury,
- Opiniowanie w sprawach tworzenia, łączenia i likwidacji samorządowych instytucji kultury,
- Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie nadania statutów samorządowym instytucjom kultury,
- Opiniowanie programów działania samorządowych instytucji kultury,
- Inspirowanie i wspieranie działalności kulturalnej w Gminie,
- Współdziałanie z instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie upowszechniania kultury i kultury fizycznej,
- Koordynowanie organizowanych w Gminie imprez kulturalnych,
- Przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu imprez artystycznych lub rozrywkowych,
- Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń albo zakazem organizowania imprez masowych kulturalnych i sportowych,
- Prowadzenie spraw dotyczących wyróżniania osób szczególnie zasłużonych dla Gminy,
- Programowanie działań mających na celu upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i turystyki,
- Współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami kultury fizycznej, sportu i turystyki,
- Współpraca ze szkołami w zakresie organizacji imprez sportowych, inicjowanie ich działań i ich koordynacja,
- Współdziałanie z właściwymi jednostkami i organizacjami w dziedzinie zapewnienia bezpieczeństwa osób kąpiących się, pływających i uprawiających sporty wodne,
- Współorganizowanie imprez sportowych, turystycznych i rekreacyjnych dla mieszkańców Gminy,
- Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród i wyróżnień Burmistrza w dziedzinie kultury fizycznej,
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi,
- Prowadzenie w zakresie działania Wydziału spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych i ich dokumentacji w myśl ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem świetlic wiejskich i boisk wiejskich, w tym z przeglądami technicznymi budynków świetlic oraz wycinką drzew
i gospodarowaniem drewnem z terenów przy świetlicach wiejskich i boiskach wiejskich, - Nadzór nad prowadzeniem systemu informacji oświatowej z zakresu właściwości Gminy, o którym mowa w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej,
- Prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń publicznych,
- Współpraca z organami sprawiedliwości, Policją i organizacjami społecznymi w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku,
- Koordynowanie wszelkich działań związanych z realizowanymi przez Wydział projektami dofinansowanymi ze źródeł zewnętrznych,
- Dbałość o tablice ogłoszeń jednostek pomocniczych na terenie gminy Pisz,
- Koordynacja pracy skazanych kierowanych do prac w celu wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne na terenach wiejskich,
- Prowadzenie spraw związanych z Funduszem Sołeckim, z wyłączeniem przygotowywania, realizacji i nadzorowania inwestycji i remontów inwestycyjnych,
- Prowadzenie ewidencji analitycznej zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- Prowadzenie spraw związanych z Kartą Dużej Rodziny,
- Prowadzenie spraw związanych z informacją turystyczną, z wyłączeniem spraw należących do właściwości Piskiego Domu Kultury,
- Prowadzenie spraw związanych z udziałem Gminy w Związku Gmin ,,Pisa-Narew",
- Wykonywanie zadań z zakresu zdrowia poprzez:
a) współpracę z jednostkami realizującymi zadania własne gminy w zakresie profilaktyki i ochrony zdrowia (pozyskiwanie środków finansowych),
b) udział w pracach komisji/zespołów tworzących programy z zakresu zdrowia,
c) sporządzanie sprawozdań zbiorczych z zakresu zdrowia,
d) współpracę z innymi jednostkami niepodlegającymi Gminie Pisz w zakresie zdrowia.