Zadania Jednostki Realizującej Projekt Regulacji Gospodarki Wodnej
koordynowanie wszelkich działań związanych z prawidłową realizacją projektu „Regulacja gospodarki wodno-ściekowej w gminach regionu Wielkich Jezior Mazurskich-aglomeracja Pisz” (zwanego dalej „Projektem”), dofinansowywanego z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, w szczególności:
1) W zakresie robót wykonawczych:
a) nadzór nad wdrażaniem Projektu zgodnie z projektami technicznymi, pozwoleniami budowlanymi, zasadami i obowiązującymi normami,
b) współpraca z inspektorami nadzoru w zakresie regularnych inspekcji budowy, oceny, kontroli, zatwierdzania i monitorowania jakości i obmiaru wykonywanych robót,
c) udział w konsultacjach i uzgodnieniach związanych z przygotowaniem i realizacją poszczególnych zadań Projektu, odbiorach częściowych, próbach rozruchowych i odbiorze końcowym oraz weryfikowanie danych i raportów złożonych przez inspektorów nadzoru,
d) rozważanie roszczeń wykonawcy robót i poszukiwanie kompromisowych rozwiązań odpowiednich dla wszystkich stron,
2) Monitorowanie realizacji Projektu i prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi wytycznymi w tym zakresie, aktualizowanie harmonogramu realizacji Projektu, przygotowanie wszelkich innych wymaganych dokumentów i raportów dotyczących Projektu oraz terminowe przekazywanie ich do podmiotów i instytucji zewnętrznych,
3) Prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z realizacją Projektu zgodnie z wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji,
4) W zakresie spraw finansowo-księgowych:
a) nadzór i kontrola rozliczeń finansowych Projektu,
b) nadzór nad realizacją finansową Projektu zgodnie z zapisami odpowiednich umów na poszczególne zadania Projektu i Planami Płatności, w szczególności w zakresie ich terminowego ukończenia, pełnego i właściwego wykorzystania przekazanych środków oraz w zakresie przygotowania raportowania,
c) sporządzanie wniosków o płatności pośrednie, płatność końcową oraz zaliczki i ich rozliczanie,
d) sporządzanie i aktualizacja planów wystąpień o środki dotacji celowej i płatności, harmonogramu realizacji Projektu oraz innych dokumentów wymaganych przez Instytucję Wdrażającą, Pośredniczącą i Zarządzającą Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko,
e) zapewnienie ciągłości finansowania Projektu i terminowa realizacja płatności zgodnie z planami i harmonogramem stanowiącymi załączniki do Umowy o dofinansowanie Projektu oraz sporządzanie bieżących sprawozdań finansowych,
5) Uczestnictwo w przetargach w zakresie przygotowania dokumentacji przetargowej, w tym umów dotyczących poszczególnych zadań Projektu i w pracach komisji przetargowych,
6) Udział w przeprowadzanych kontrolach dotyczących realizacji Projektu,
7) Opracowywanie planów budżetowych dla Projektu.