Wydział Spraw Obywatelskich, Promocji i Turystyki
pok. nr 53
tel. 87 73 09 853; centrala wew. 853
Do zadań Wydziału Spraw Obywatelskich, Promocji i Turystyki należy w szczególności:
1) Dokonywanie zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i pobyt czasowy,
2) Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców i cudzoziemców oraz rejestru dowodów osobistych,
3) Prowadzenie rejestru mieszkańców i cudzoziemców,
4) Prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisów wyborców,
5) Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i cudzoziemców,
6) Prowadzenie spraw związanych ze spisem ludności,
7) Prowadzenie spraw z zakresu repatriacji,
8) Wydawanie dowodów osobistych,
9) Prowadzenie i udostępnianie danych z rejestru dowodów osobistych,
10) Przekazywanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku 3 - 18 lat,
11) Prowadzenie postępowań wyjaśniających i orzekanie w sprawach meldunkowych,
12) Sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych opracowań związanych z ruchem ludności,
13) Przekazywanie korespondencji konsularnej dla mieszkańców,
14) Prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych w zakresie prowadzonych zbiorów,
15) Prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
16) Przygotowywanie programów wspierających rozwój przedsiębiorczości,
17) Współdziałanie z samorządem gospodarczym, organizacjami pracodawców oraz innymi organizacjami przedsiębiorców,
18) Wykonywanie zadań z zakresu obsługi ewidencji działalności gospodarczej,
19) Prowadzenie spraw dotyczących zarobkowego przewozu osób i rzeczy należących do właściwości Gminy
z zakresu ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414, z późn. zm.),
20) Prowadzenie spraw dotyczących ewidencji obiektów prowadzących usługi hotelarskie w zakresie należącym do właściwości Gminy,
21) Prowadzenie spraw i udział w pracach związanych z promocją Gminy w kraju i za granicą,
22) Przygotowywanie i dystrybucja materiałów promocyjnych o mieście Pisz i Gminie,
23) Współpraca w zakresie promocji z instytucjami na poziomie regionalnym i krajowym,
24) Tworzenie strony internetowej Gminy i jej aktualizacja,
25) Udział w targach i innych imprezach promujących Gminę,
26) Prowadzenie spraw kontaktów zagranicznych Gminy we współpracy z właściwymi Wydziałami,
a w szczególności organizacja kontaktów z miastami partnerskimi,
27) Organizacja konkursów w zakresie działania Wydziału,
28) Organizacja wystaw,
29) Współudział w realizacji programów radiowych i telewizyjnych promujących Gminę,
30) Prowadzenie spraw dotyczących herbu Gminy,
31) Prowadzenie bazy danych o Gminie i popularyzowanie jej na rynku krajowym i zagranicznym,
32) Przygotowywanie i nadzór obsługi delegacji miast partnerskich,
33) Archiwizacja publikacji prasowych,
34) Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad:
a) Zespołem Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu,
b) placówkami oświatowymi, których organem prowadzącym jest Gmina, w zakresie nienależącym do kompetencji
Zespołu Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli w Piszu,
c) Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Piszu,
d) Miejsko-Gminnym Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Piszu,
e) Ośrodkiem Profilaktyki i Terapii w Piszu,
f) Muzeum Ziemi Piskiej w Piszu,
g) Piskim Domem Kultury w Piszu,
h) Miejsko-Gminną Biblioteką Publiczną w Piszu,
i) Piskim Zakładem Aktywności Zawodowej „Wieża” w Piszu
35) Rejestracja i prowadzenie ewidencji samorządowych instytucji kultury,
36) Opiniowanie w sprawach tworzenia, łączenia i likwidacji samorządowych instytucji kultury,
37) Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie nadania statutów samorządowym instytucjom kultury,
38) Opiniowanie programów działania samorządowych instytucji kultury,
39) Inspirowanie i wspieranie działalności kulturalnej w Gminie,
40) Współdziałanie z instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie upowszechniania kultury i kultury fizycznej,
41) Koordynowanie organizowanych w Gminie imprez kulturalnych,
42) Przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu imprez artystycznych lub rozrywkowych,
43) Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń albo zakazem organizowania imprez masowych kulturalnych i sportowych,
44) Prowadzenie spraw dotyczących wyróżniania osób szczególnie zasłużonych dla Gminy,
45) Programowanie działań mających na celu upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i turystyki,
46) Współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami kultury fizycznej, sportu i turystyki,
47) Współpraca ze szkołami w zakresie organizacji imprez sportowych, inicjowanie ich działań i ich koordynacja,
48) Współdziałanie z właściwymi jednostkami i organizacjami w dziedzinie zapewnienia bezpieczeństwa osób kąpiących się,
pływających i uprawiających sporty wodne,
49) Współorganizowanie imprez sportowych, turystycznych i rekreacyjnych dla mieszkańców Gminy,
50) Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród i wyróżnień Burmistrza w dziedzinie kultury fizycznej,
51) Współpraca z organizacjami pozarządowymi,
52) Prowadzenie w zakresie działania Wydziału spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych i ich dokumentacji
w myśl ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
53) Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem świetlic wiejskich i boisk wiejskich, w tym z przeglądami technicznymi
budynków świetlic oraz wycinką drzew i gospodarowaniem drewnem z terenów przy świetlicach wiejskich i boiskach wiejskich,
54) Nadzór nad prowadzeniem systemu informacji oświatowej z zakresu właściwości Gminy, o którym mowa w ustawie
z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 45, z późn. zm.),
55) Prowadzenie spraw dotyczących zgromadzeń publicznych,
56) Współpraca z organami sprawiedliwości, Policją i organizacjami społecznymi w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku,
57) Koordynowanie wszelkich działań związanych z realizowanymi przez Wydział projektami dofinansowanymi ze źródeł zewnętrznych,
58) Dbałość o tablice ogłoszeń jednostek pomocniczych na terenie gminy Pisz,
59) Koordynacja pracy skazanych kierowanych do prac w celu wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy
na cele społeczne na terenach wiejskich,
60) Prowadzenie spraw związanych z Funduszem Sołeckim, z zastrzeżeniem § 23 pkt 84,
61) Prowadzenie ewidencji analitycznej zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
62) Prowadzenie spraw związanych z Kartą Dużej Rodziny,
63) Prowadzenie spraw związanych z informacją turystyczną, z wyłączeniem spraw należących do właściwości Piskiego Domu Kultury,
64) Prowadzenie spraw związanych z udziałem Gminy w Związku Gmin "Pisa-Narew".