Do zadań Inwestycji i Pozyskiwania Funduszy Unijnych należy w szczególności:
1) Przygotowywanie rocznych planów rozwoju i programów inwestycyjnych w zakresie infrastruktury technicznej,
2) Opracowywanie wieloletnich planów inwestycyjnych Gminy,
3) Przygotowywanie, realizacja i nadzorowanie inwestycji i remontów inwestycyjnych, z zastrzeżeniem § 35,
4) Opracowywanie projektów umów oraz nadzorowanie zawierania umów z wykonawcami w zakresie przygotowania i realizacji
inwestycji i remontów inwestycyjnych, z zastrzeżeniem § 35,
5) Koordynowanie prac pomiędzy wykonawcami robót inwestycyjnych i remontów inwestycyjnych, z zastrzeżeniem § 35,
6) Uzgadnianie inwestycji prowadzonych przez inwestorów zewnętrznych na terenie Gminy,
7) Pozyskiwanie środków finansowych z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i innych funduszy zewnętrznych,
8) Opracowywanie wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć ze środków pomocowych,
9) Nadzór nad przygotowywanymi wnioskami o dofinansowanie przedsięwzięć ze środków pomocowych,
10) Wdrażanie polityki regionalnej w powiązaniu z funduszami Unii Europejskiej,
11) Zarządzanie projektami współfinansowanymi ze środków Unii Europejskiej i innych funduszy zewnętrznych,
12) Współpraca z instytucjami zarządzającymi programami operacyjnymi monitorującymi przebieg realizacji projektów,
finansującymi i koordynującymi politykę strukturalną,
13) Współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie finansowania przedsięwzięć wspólnych,
14) Współpraca w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego w finansowaniu projektów,
15) Przygotowywanie procedur do wdrażania funduszy i programów Unii Europejskiej,
16) Współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie wykorzystania
programów pomocowych do realizacji zadań Gminy,
17) Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu działania Wydziału,
18) Współpraca z doradcami i specjalistami w zakresie przygotowania i realizacji projektów z zakresu działania Wydziału,
19) Bieżące monitorowanie obowiązujących przepisów i aktów prawnych UE,
20) Opracowywanie informacji o stanie technicznym budynków będących własnością Gminy lub użytkowanych przez Gminę
lub jednostki organizacyjne Gminy,
21) Udzielanie pomocy w zakresie spraw technicznych kierownikom jednostek organizacyjnych Gminy,
22) Prowadzenie spraw związanych z budową i modernizacją dróg gminnych, wewnętrznych i dojazdowych do gruntów rolnych,
23) Prowadzenie w zakresie działania Wydziału spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych i ich dokumentacji w myśl
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,
24) Współdziałanie z Samodzielnym stanowiskiem pracy ds. Zamówień Publicznych w zakresie realizacji jego zadań,
25) Realizacja założeń Strategii Rozwoju Projektu Turystycznego "Pisa-Narew",
26) Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań administratora ochrony danych osobowych w Urzędzie,
27) Prowadzenie spraw związanych z zakupem energii elektrycznej.