BIP Urzędu Miejskiego w Piszu

Biuletyn Informacji Publicznej

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA NR 1 I 2 DO TREŚCI SIWZ WRAZ ZE ZMIANĄ TREŚCI SIWZ

na wspólny zakup energii elektrycznej czynnej dla Gminy Pisz oraz jednostek organizacyjnych Gminy Pisz
Do Zamawiającego w dniu 5 lutego 2013 r. wpłynęły zapytania nr 1 i 2 dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wspólny zakup energii elektrycznej czynnej dla Gminy Pisz oraz jednostek organizacyjnych Gminy Pisz. Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą” udziela odpowiedzi:

ZAPYTANIE NR 1:
Ad 1. Tak.
Ad 2. Zamawiający zmienia treść cz. V ust. 1 SIWZ na następujący: „1. Realizacja przedmiotu umowy: 24 miesiące od dnia rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej, tj. od skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji obowiązujących Odbiorców Końcowych oraz po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z OSD.”
Ad 3. Należy przyjąć 10.557 kWh. Zamawiający zmienia załącznik nr 4 do SIWZ – wzór oferty, który otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego pisma.
Ad 4. Zamawiający obecnie zawarte ma zarówno umowy sprzedaży energii elektrycznej, jak i umowy kompleksowe sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji obowiązujących. Procedura zmiany sprzedawcy nie jest przeprowadzana po raz pierwszy.
Ad 5. Obecnie obowiązujące umowy zawarte są na czas nieokreślony (okres wypowiedzenia – trzy miesiące), jak i na czas określony (różny okres wypowiedzenia – siedmiodniowy, czternastodniowy, miesięczny).
Ad 6. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa w kwestiach związanych ze zgłoszeniem umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD. Zawarcie umowy o świadczenie usług dystrybucji leży w gestii Zamawiającego, nie będzie on udzielał w tej kwestii pełnomocnictwa Wykonawcy.
Ad 7. Tak.
Ad 8. Sprzedawcą jest PGE Obrót S.A. z siedzibą w Rzeszowie, OSD jest PGE Dystrybucja S.A. z siedzibą w Lublinie Oddział w Białymstoku.
Ad 9. Zamawiający jest świadomy dokonania czynności niezbędnych do skutecznego dokonania zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. Zgodnie z SIWZ, rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej na warunkach wynikających z oferty dla poszczególnych Odbiorców Końcowych nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej przez Wykonawcę z tym Odbiorcą Końcowym, z uwzględnieniem terminów rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umów kompleksowych) bądź umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej oraz po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z OSD.

ZAPYTANIE NR 2:
Ad 1. Zamawiający zmienia treść cz. XVII ust. 3 SIWZ na następujący: „3. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi dotyczących sprzedaży energii elektrycznej Zamawiającemu na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikat według stawek określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. Nr 189, poz. 1126, z późn. zm.) lub w każdym wydanym później akcie prawnym określającym te bonifikaty.”
Ad 2. Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie w cz. XVII ust. 5 SIWZ.
Ad 3. Zamawiający nie wyraża zgody na wykreślenie w cz. XVII ust. 11 SIWZ.
Ad 4. Zamawiający zmienia treść cz. XVII ust. 13 SIWZ na następujący: „13. Zmiany cen i opłat w taryfach mogą nastąpić w przypadku zmiany taryfy Wykonawcy zatwierdzonej przez właściwy organ oraz w przypadku zmiany przepisów prawa określających wysokość stawki podatku od towarów i usług (VAT) lub podatku akcyzowego w zakresie przedmiotu zamówienia.”
Ad. 5. Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę w cz. XVII ust. 15 SIWZ. Zgodnie z SIWZ, rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej na warunkach wynikających z oferty dla poszczególnych Odbiorców Końcowych nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej czynnej przez Wykonawcę z tym Odbiorcą Końcowym, z uwzględnieniem terminów rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji (umów kompleksowych) bądź umów sprzedaży energii elektrycznej czynnej oraz po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z OSD.
Ad 6. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę treści SIWZ.
Ad 7. Umowy zawarte na czas nieokreślony mają trzymiesięczny okres wypowiedzenia, umowy zawarte na czas określony mają różny okres wypowiedzenia – siedmiodniowy, czternastodniowy, miesięczny.
Ad 8. Nie.

Mając powyższe na uwadze na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Zamawiający zmienia:
1) w cz. V SIWZ ust. 1, który otrzymuje brzmienie:
„1. Realizacja przedmiotu umowy: 24 miesiące od dnia rozpoczęcia sprzedaży energii elektrycznej, tj. od skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji obowiązujących Odbiorców Końcowych oraz po podpisaniu przez Zamawiającego umowy o świadczenie usług dystrybucji z OSD.”;
2) w cz. XVII SIWZ ust. 3, który otrzymuje brzmienie:
„3. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi dotyczących sprzedaży energii elektrycznej Zamawiającemu na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikat według stawek określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. Nr 189, poz. 1126, z późn. zm.) lub w każdym wydanym później akcie prawnym określającym te bonifikaty.”;
3) w cz. XVII SIWZ ust. 13, który otrzymuje brzmienie:
„13. Zmiany cen i opłat w taryfach mogą nastąpić w przypadku zmiany taryfy Wykonawcy zatwierdzonej przez właściwy organ oraz w przypadku zmiany przepisów prawa określających wysokość stawki podatku od towarów i usług (VAT) lub podatku akcyzowego w zakresie przedmiotu zamówienia.”;
4) wzór oferty stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ, który otrzymuje brzmienie zgodnie z treścią załącznika nr 3 do niniejszego pisma.

Zamawiający informuje, iż w związku z niniejszą zmianą treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie przewiduje przesunięcia terminu składania ofert, który upływa z dniem 11 lutego 2013 r. o godzinie 10:00.

Informacja o zmianie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowi integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia na wspólny zakup energii elektrycznej czynnej dla Gminy Pisz oraz jednostek organizacyjnych Gminy Pisz.

Załączniki:
1) treść zapytania nr 1
2) treść zapytania nr 2
3) załącznik nr 4 do SIWZ – wzór oferty (zmieniony)
Pliki do pobrania:
Data powstania: piątek, 8 lut 2013 09:31
Data opublikowania: piątek, 8 lut 2013 13:06
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 11 lut 2013 13:34
Opublikował(a): Bartłomiej Sienkiewicz
Zaakceptował(a): Wiesław Pupek
Artykuł był czytany: 2141 razy