Informacja nr 7/15 z działalności Burmistrza Pisza
Ważniejsze działania z zakresu kompetencji poszczególnych wydziałów oraz Urzędu Stanu Cywilnego w Piszu i Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu :
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
- 9 czerwca 2015 r. ogłoszono konkursy na stanowisko dyrektora Gimnazjum Nr 1 im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Piszu oraz na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Jeżach.
- 15 czerwca 2015 r. została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego na „Dostawę energii elektrycznej na potrzeby Gminy Pisz". Umowę zawarto z TAURON Sprzedaż Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, za łączną cenę 1.478.232,12 zł brutto. Termin realizacji przedmiotu zamówienia – do dnia 30 czerwca 2016 r.
- Trwają przygotowania do Referendum Ogólnokrajowego zarządzonego na dzień 6 września 2015 r.
- Przeprowadzono postępowanie na świadczenie usług łącza internetowego, transmisji danych oraz świadczenie usług telefonicznych stacjonarnych dla Urzędu Miejskiego w Piszu. Najtańszą ofertę przedstawiła firma TOYA Sp. z o.o., ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź, za łączną cenę 97.143,24 zł brutto. Termin realizacji przedmiotu zamówienia - od dnia 01 lipca 2015 r. do dnia 30 czerwca 2018 r.
WYDZIAŁ INWESTYCJI I POZYSKIWANIA FUNDUSZY UNIJNYCH
Inwestycja w trakcie realizacji
Budowa ulic Kowieńskiej i Żurawiej w Piszu
WYDZIAŁ ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO I NIERUCHOMOŚCI
I. Wydział kontynuuje prace nad rozpoczętymi procedurami w sprawie opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla następujących obszarów:
1) w południowej części miasta Pisz i w obrębie Jagodne w sąsiedztwie rzeki Pisy i dróg krajowych Nr 58 (ul. Mecenasa Andrzeja Stefana Mireckiego i ul. Kwiatowa) oraz Nr 63 (ul. Warszawska),
2) pomiędzy ulicami: Słubicką, Michała Wołodyjowskiego, Mikołaja Reja w Piszu i granicą administracyjną miasta Pisz,
3) części wsi Karwik
4) południowo – wschodniej części miasta do granicy administracyjnej miasta Pisz
5) dla terenów produkcyjnych w południowej części miasta Pisz
oraz zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Jeglin i zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zespołu wielofunkcyjnego przy ul. Gdańskiej w Piszu.
Ponadto, prowadzone są prace nad zmianą Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Pisz:
1) części wsi Jeglin,
2) południowo – wschodniej części miasta Pisz,
3) dla terenów położonych w południowej części miasta Pisz i w obrębie Jagodne w sąsiedztwie rzeki Pisy i dróg krajowych Nr 58 (ul. Mecenasa Andrzeja Stefana Mireckiego i ul. Kwiatowa) oraz Nr 63 (ul. Warszawska),
4) północno – wschodniej części gminy Pisz,
5) dla terenów produkcyjnych w południowej części miasta Pisz
6) części wsi Karwik.
II.
1) Wydano 1 zawiadomienie o nadaniu numeru porządkowego dla budynku położonego na terenie gminy Pisz.
2) Zawarto 7 umów dzierżawy gruntów położonych na terenie miasta i gminy Pisz.
3) Zawarto 2 umowy użyczenia nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Pisz.
4) Ogłoszono 4 wykazy nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Pisz, przeznaczonych do wydzierżawienia w drodze bezprzetargowej.
5) Zgłoszono do sprzedaży 2 nieruchomości będące przedmiotem użytkowania wieczystego, na rzecz współużytkowników wieczystych, położone na terenie miasta Pisz.
WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ, OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA
1) Wydano 2 decyzje zezwalające na zajęcie pasa drogowego.
2) Przygotowano zlecenia na profilowanie dróg gminnych w obrębie wsi: Piskorzewo, Pogobie Średnie, Jeże, Jagodne, Babrosty, Kocioł, Kocioł Duży za łączną kwotę 26 050,17 zł brutto.
3) Wykonano prace porządkowe na nieczynnych cmentarzach w miejscowościach: Babrosty, Pogobie Średnie, Maldanin, Imionek oraz przy ul. Parkowej w Piszu.
4) Wymieniono i dowieziono piasek do piaskownic zlokalizowanych w miejscowościach:
Babrosty, Karwik, Rostki, Hejdyk, Szeroki Bór Piski, Uściany Stare i Wiartel.
5) Wykonano remont pomostu w Wiartlu Małym polegający na wymianie uszkodzonych desek.
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH, PROMOCJI I TURYSTYKI
1) Zorganizowano Uroczystą Sesję Rady Miejskiej w Piszu i Rady Powiatu Pisz z okazji 370 lat praw miejskich Pisza oraz 15 lat współpracy Powiatu Piskiego z Powiatem Schleswig - Flensburg.
2) W dniach 25-27 czerwca br. goszczono delegację z Powiatu Schleswig - Flensburg.
3) Na bieżąco przyjmowane są wnioski oraz wydawane Karty Dużej Rodziny. Obecnie Kartę Dużej Rodziny posiada 306 rodzin (1588 osób).
4) Wnioski o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
(od dnia 08.06.2015 r. do dnia 25.06.2015 r.)
a) Wniosek o wpis do CEIDG – 6
b) Wniosek o zmianę wpisu w CEIDG – 27
c) Wniosek o wpis informacji o zawieszeniu działalności gospodarczej – 19
d) Wniosek o wpis informacji o wznowieniu działalności gospodarczej – 12
e) Wniosek o wykreślenie wpisu w CEIDG – 11
_________________
Razem: 75
5) Wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:
a) do 4,5 % zawartości alkoholu oraz na piwo – 3
b) powyżej 4,5 % do 18 % zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) – 4
c) powyżej 18 % zawartości alkoholu – 4
__________________
Razem: 11
6) Wydane decyzje stwierdzające wygaśnięcie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych z powodu likwidacji punktów sprzedaży oraz z powodu niedokonania opłaty za korzystanie z zezwoleń:
a) do 4,5 % zawartości alkoholu oraz na piwo – 2
b) powyżej 4,5 % do 18 % zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa) – 1
c) zezwolenia jednorazowe na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo – 3
URZĄD STANU CYWILNEGO
Udzielono 5 ślubów cywilnych.
PION OCHRONY
- Wszczęto cztery postępowania administracyjne w zakresie świadczeń na rzecz obrony.
- Wydano sześć decyzji administracyjnych dotyczących nałożenia obowiązku wykonywania świadczeń na rzecz obrony.
- Dokonano aktualizacji planu Obrony Cywilnej Gminy Pisz.
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych w dniu 18.06.2015 r. w Olsztynie uczestniczył w seminarium na temat: „Wypracowanie wspólnych instrumentów współpracy służb oraz administracji zespolonej i niezespolonej oraz samorządowej w przypadku wystąpienia Aktów Terroru Kryminalnego”.
MIEJSKO – GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W powyższym okresie do Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu wpłynęło 337 wniosków o udzielenie pomocy społecznej i 20 wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych. Łącznie wydanych zostało 335 decyzji przyznających pomoc społeczną i świadczenia rodzinne. Przeprowadzono 271 rodzinnych wywiadów środowiskowych.
Na świadczenia pomocy społecznej wydatkowano kwotę 267.696,05 zł na zasiłki celowe, okresowe, stałe, dożywianie, opłaty za pobyt w domach pomocy społecznej, składki zdrowotne, opłaty za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych, kwotę 495.797,20 zł na świadczenia rodzinne i opiekuńcze oraz kwotę 119.440 zł na fundusz alimentacyjny. Ośrodek udzielał pomocy materialnej na zakup żywności, odzieży, obuwia, opału, lekarstw oraz na dożywianie dzieci w szkołach. Z dożywiania w szkole korzysta 926 dzieci.
Na mocy porozumienia zawartego z Powiatowym Urzędem Pracy w Piszu, Ośrodek uczestniczy w realizacji dwóch programów aktywizujących: Program Aktywizacja i Integracja oraz Program „(RE)Start-Aktywny 50-latek”. Do udziału w nich skierowano łącznie 30 podopiecznych Ośrodka. W okresie sprawozdawczym w ramach Programu (RE)Start 10 osób zostało skierowanych do wykonywania prac społecznie użytecznych.
W związku z uzyskaniem dofinansowania na realizację projektu „Droga życia” obecnie prowadzone są działania informacyjne wśród podopiecznych i prowadzona jest rekrutacja uczestników. Projekt skierowany jest do osób przewlekle psychicznie chorych lub niepełnosprawnych umysłowo oraz do członków ich rodzin. Zaplanowane działania mają na celu kształtowanie prawidłowych relacji międzyosobowych w rodzinie oraz promowanie form pracy związanych z akceptacją schorzenia.
W ramach prowadzenia procedury „Niebieska Karta” odbyły się 3 spotkania grup roboczych, w których uczestniczyli przedstawiciele różnych instytucji. Rozpatrzono 32 sprawy dotyczące przemocy.