ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE NR 3 DO TREŚCI SIWZ WRAZ ZE ZMIANĄ TREŚCI SIWZ ORAZ ZMIANĄ TERMINU SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
Do Zamawiającego w dniu 26 kwietnia 2016 r. wpłynęło zapytanie nr 3 dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę energii elektrycznej na potrzeby Gminy Pisz. Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), zwanej dalej „ustawą” udziela odpowiedzi:
ZAPYTANIE NR 3:
Ad. 1. Zamawiający zmienił załącznik nr 4 do SIWZ w tym zakresie.
Ad. 2. Zamawiający zmienił treść SIWZ w tym zakresie.
Ad. 3. Zamawiający zmienił treść SIWZ w tym zakresie
Ad. 4. Zamawiający informuje, że może zmienić ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić grupę taryfową danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w ofercie.
Ad. 5. Wzór umowy generalnej Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy niezwłocznie po zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty. Jednocześnie Zamawiający informuje, że umowa uwzględniać będzie postanowienia SIWZ i oferty Wykonawcy.
Ad. 6. Zamawiający zmienił treść SIWZ w tym zakresie.
Ad. 7. Zamawiający informuje, że zmienił treść SIWZ w tym zakresie (dnia 28 kwietnia 2016 r. odpowiedź nr 10 na zapytanie nr 2 z dnia 14 kwietnia 2016 r.).
Ad. 8. Zamawiający zmienił treść SIWZ w tym zakresie.
Ad. 9. Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację cz. XVII ust. 11 SIWZ. Jednocześnie Zamawiający informuje, że Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w sprzedaży energii elektrycznej spowodowane siłą wyższą, awarią w systemie, działalnością osób trzecich, za które nie ponosi odpowiedzialności, jak również zaistniałe z powodu wyłączeń dokonywanych przez OSD.
Ad. 10. Zamawiający nie wyraża zgody na zaproponowaną zmianę treści SIWZ.
Ad. 11. Każdy Odbiorca Końcowy dla którego zmiana sprzedawcy odbywa się po raz kolejny posiada aktualną umowę sprzedaży energii elektrycznej oraz umowę na świadczenie usług dystrybucyjnych, natomiast Odbiorcy Końcowi dla których jest to pierwsza zmiana sprzedawcy posiadają aktualne umowy kompleksowe. Dla 328 punktów poboru energii będzie to kolejna zmiana sprzedawcy i dla tych punktów umowy na dystrybucję energii elektrycznej zawarte są na czas nieokreślony natomiast dla następujących punktów poboru energii zmiana sprzedawcy odbywać się będzie po raz pierwszy:
1) Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. – Przepompownia PLJ1 Jeglin dz. nr 48;
2) Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. – Przepompownia PLJ2 Jeglin dz. nr 50/1;
3) Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. – Przepompownia PM6 Jaśkowo dz. nr 12/6;
4) Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. – Przepompownia Jagodne dz. nr 109/8;
5) Piski Dom Kultury, Pl. Daszyńskiego 16;
6) Piski Dom Kultury – Wiejskie Centrum Kulturalno-Społeczne, Kociołek Szlachecki 1F.
Umowy kompleksowe na wyżej wymienione punkty poboru energii zawarte są na czas nieokreślony z zachowaniem 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca.
Dostawcami energii elektrycznej dla wskazanych punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr 6 do SIWZ są: TAURON Sprzedaż Sp. z o.o., ul. Łagiewnicka 60, 30-417 Kraków, PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Białymstoku, ul. Świętojańska 12, 15-082 Białystok, ECOERGIA Sp. z o.o., ul. Zabłocie 23, 30-701 Kraków i CORRENTE Sp. z o.o., ul. Konotopska 4, 05-850 Ożarów Mazowiecki. Dla 326 punktów umowy sprzedaży energii elektrycznej zawarte są na czas określony do dnia 30.06.2016 r., a dla 2 punktów umowy zawarte są do dnia 31.12.2016 r.
Obowiązek wypowiedzenia umów należeć będzie do Wykonawcy (na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa).
Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia umów o świadczeniu usług dystrybucji dla punktów poboru, dla których obowiązywały dotychczas umowy kompleksowe przez Wykonawcę na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
Zamawiający informuje, że nie ma zawartych umów w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedaży w terminie przewidzianym w SIWZ.
Ad. 12. Zamawiający przekaże dane o których mowa w zapytaniu wybranemu Wykonawcy w formie pliku Excel niezwłocznie po zawiadomieniu o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Ad. 13. Wszystkie układy pomiarowo-rozliczeniowe w grupie taryfowej B23 są dostosowane do zasady TPA.
Ad. 14. Rozliczenie za sprzedaną energię dokonywane będzie na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych udostępnionych Wykonawcy przez OSD.
Ad. 15. Odbiorcy Końcowi dysponują tytułem prawnym, który upoważnia ich do dysponowania obiektami opisanymi w przedmiocie zamówienia.
Ad. 16. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy drogą korespondencyjną.
Ad. 17. Tak.
Ad. 18. Tak.
Ad. 19. Zamawiający informuje, że wszystkie umowy dystrybucyjne zawarte są na czas nieokreślony.
Mając powyższe na uwadze na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy, Zamawiający zmienia:
1) załącznik nr 4 do SIWZ – wzór oferty, który otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej odpowiedzi;
2) w cz. III ust. 2 SIWZ, który otrzymuje brzmienie;
„2. Zakres zamówienia obejmuje sprzedaż energii elektrycznej do 334 punktów odbioru energii dla zasilania przepompowni, studni, obiektów turystycznych, szkół, świetlic, budynków biurowych oraz oświetlenia ulicznego.”;
3) w cz. III ust. 5 SIWZ, który otrzymuje brzmienie:
„5. Szacowana ilość dostarczanej energii elektrycznej w okresie 1 miesiąca wynosi 460 159 kWh (460,15 MWh) w podziale na zużycie w następujących grupach taryfowych:
1) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej B23 – szczyt przedpołudniowy – 41 163 kWh;
2) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej B23 – szczyt popołudniowy – 34 472 kWh;
3) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej B23 – pozostałe godziny doby – 172 050 kWh;
4) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej C11 – 101 081 kWh;
5) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej C12a – strefa szczytowa – 3 844 kWh;
6) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej C12a – strefa pozaszczytowa – 8 606 kWh;
7) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej C12b – strefa dzienna – 27 790 kWh;
8) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej C12b – strefa nocna – 54 288 kWh;
9) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej C21 – 15 759 kWh;
10) dla punktów odbioru energii elektrycznej rozliczanych w grupie taryfowej G11 – 1 106 kWh.”;
4) w cz. XIII ust. 3 SIWZ, który otrzymuje brzmienie:
„3. Łączną cenę brutto należy obliczyć za okres 12 miesięcy prognozowanego zużycia energii dla 334 punktów odbioru określonych w załączniku nr 6 do SIWZ. Łączna cena brutto powinna uwzględniać wszelkie koszty (opłaty) związane z dostawą energii, w tym podatek VAT oraz powinna być wyliczona w oparciu o szczegółowe koszty określone w tabeli znajdującej się w załączniku nr 4 do SIWZ.”;
5) w cz. XVII ust. 3, który otrzymuje brzmienie:
„3. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi dotyczących sprzedaży energii elektrycznej Zamawiającemu na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1200) lub w każdym wydanym później akcie prawnym określającym te bonifikaty.”;
6) w cz. XVII ust. 9 SIWZ, który otrzymuje brzmienie:
„9. Rozliczenie finansowe będzie odbywało się według cen jednostkowych, na podstawie faktycznego zużycia energii powiększonych o wartość miesięcznej opłaty handlowej, określonych w formularzu cenowym Wykonawcy, oraz o wartość podatku VAT.”.
Jednocześnie na podstawie art. 12a ust. 2 ustawy Zamawiający zmienia termin składania i otwarcia ofert określony w cz. XII SIWZ, który otrzymuje brzmienie:
„XII. Miejsce oraz termin składania ofert:
1. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Piszu, ul. Gustawa Gizewiusza 5, pok. nr 23 – w terminie do dnia 24 maja 2016 r. do godziny 1000. Godziny pracy Urzędu Miejskiego w Piszu: 715 – 1515.
2. Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Piszu, ul. Gustawa Gizewiusza, pok. nr 22 – w dniu 24 maja 2016 r. o godzinie 1020.”
Niniejsze wyjaśnienie służy interpretacji i doprecyzowaniu postanowień SIWZ. Zamawiający, jak i Wykonawcy, są związani niniejszym wyjaśnieniem w równym stopniu, jak treścią SIWZ.
Załączniki:
1) treść zapytania nr 3
2) załącznik nr 4 do SIWZ – wzór oferty (zmieniony)
- treść zapytania nr 3.pdf (pdf) 13 maj 2016 13:16 0,39 MB
- załącznik nr 4 do SIWZ - wzór oferty (zmieniony).pdf (pdf) 13 maj 2016 13:16 0,22 MB