OGŁOSZENIE O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Dotyczy przetargu na „dostawę słupów i opraw oświetlenia ulicznego”
Zamawiający Gmina Pisz informuje o unieważnieniu w dniu 16 czerwca 2008 roku postępowania na dostawę słupów i opraw oświetlenia ulicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z art. 10 ust.1, art. 39-46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655) zwanej dalej „ustawą”, na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy który stanowi, iż postępowanie unieważnia się jeżeli jest ono obarczone wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego.
UZASADNIENIE
W postępowaniu na dostawę słupów i opraw oświetlenia ulicznego zamawiający nie dokonał opisu przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, z uwzględnieniem wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty co jest naruszeniem art. 29 ustawy. W konsekwencji powyższego mogło dojść do wprowadzenia w błąd wykonawców biorących w nim udział oraz mogło to mieć wpływ na treść składanych przez nich ofert.
Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty z naruszeniem przepisów ustawy. Wobec powyższego wybór taki nie może prowadzić do zawarcia ważnej umowy. Zamawiający stwierdzając tę okoliczność, ma obowiązek unieważnienia postępowania.
W związku z powyższym oraz mając na uwadze art. 93, ust. 1, pkt. 7 ustawy, który stanowi że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego, postępowanie zostało unieważnione.
UZASADNIENIE
W postępowaniu na dostawę słupów i opraw oświetlenia ulicznego zamawiający nie dokonał opisu przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, z uwzględnieniem wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty co jest naruszeniem art. 29 ustawy. W konsekwencji powyższego mogło dojść do wprowadzenia w błąd wykonawców biorących w nim udział oraz mogło to mieć wpływ na treść składanych przez nich ofert.
Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty z naruszeniem przepisów ustawy. Wobec powyższego wybór taki nie może prowadzić do zawarcia ważnej umowy. Zamawiający stwierdzając tę okoliczność, ma obowiązek unieważnienia postępowania.
W związku z powyższym oraz mając na uwadze art. 93, ust. 1, pkt. 7 ustawy, który stanowi że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego, postępowanie zostało unieważnione.