Informacja nr 12/15 z działalności Burmistrza Pisza
Ważniejsze działania z zakresu kompetencji poszczególnych wydziałów oraz Urzędu Stanu Cywilnego w Piszu i Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu :
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
Przeprowadzono wybory do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzone na dzień 25 października 2015 r.
WYDZIAŁ INWESTYCJI I POZYSKIWANIA FUNDUSZY UNIJNYCH
Inwestycje w trakcie realizacji:
- Remont ulicy Kościuszki w Piszu.
- Adaptacja budynku administracyjno – socjalnego do potrzeb Zakładu Aktywności Zawodowej w Piszu przy ul. Gdańskiej w Piszu.
WYDZIAŁ ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO I NIERUCHOMOŚCI
I
Wydział kontynuuje prace nad rozpoczętymi procedurami w sprawie opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla następujących obszarów:
1) pomiędzy ulicami: Słubicką, Michała Wołodyjowskiego, Mikołaja Reja w Piszu i granicą administracyjną miasta Pisz,
2) części wsi Karwik
3) południowo – wschodniej części miasta do granicy administracyjnej miasta Pisz
4) dla terenów produkcyjnych w południowej części miasta Pisz.
oraz zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:
- części wsi Jeglin
- zespołu wielofunkcyjnego przy ul. Gdańskiej w Piszu.
Ponadto, prowadzone są prace nad zmianą Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Pisz:
1) części wsi Jeglin,
2) południowo – wschodniej części miasta Pisz,
3) północno – wschodniej części gminy Pisz,
4) dla terenów produkcyjnych w południowej części miasta Pisz
5) części wsi Karwik.
II
1. Wydano 11 zawiadomień o nadaniu numerów porządkowych budynkom położonym na terenie miasta i gminy Pisz.
2. Sporządzono 21 umów dzierżawy gruntów położonych na terenie miasta i gminy Pisz.
3. Ogłoszono 8 wykazów nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Pisz, przeznaczonych do wydzierżawienia w drodze bezprzetargowej.
4. Ogłoszono 1 wykaz nieruchomości położonej na terenie miasta Pisz, przeznaczonej do wydzierżawienia w drodze przetargu.
5. Ogłoszono 2 wykazy nieruchomości położonych na terenie miasta Pisz, przeznaczonych do sprzedaży w drodze bezprzetargowej na rzecz użytkownika wieczystego.
6. Rozstrzygnięto 3 przetargi na sprzedaż nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Pisz z wynikiem pozytywnym.
7. Nie rozstrzygnięto 1 przetargu na sprzedaż nieruchomości położonej na terenie gminy Pisz z uwagi na brak oferentów.
8. Rozstrzygnięto 1 przetarg na wydzierżawienie nieruchomości położonej na terenie miasta Pisz.
9. Na podstawie aktu notarialnego Gmina Pisz sprzedała nieruchomość na rzecz użytkownika wieczystego.
WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ, OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA
- Zorganizowano oraz koordynowano prace związane z wycinką 24 drzew rosnących w pasie drogowym drogi stanowiącej własność Gminy Pisz w miejscowości Trzonki.
- Wydano 50 decyzji w sprawie dodatku mieszkaniowego i 3 decyzje w sprawie dodatku energetycznego.
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH, PROMOCJI I TURYSTYKI
- Przewieziono drewno opałowe pochodzące z wycinki z dróg gminnych do 10 świetlic wiejskich celem zabezpieczenia w opał na sezon zimowy.
- Zakończono prace nad tworzeniem programu współpracy Gminy Pisz z organizacjami pozarządowymi na rok 2016.
- Przeprowadzono prace związane z organizacją Narodowego Święta Niepodległości w Piszu.
URZĄD STANU CYWILNEGO
Udzielono 2 ślubów cywilnych.
PION OCHRONY
- Zakończono opracowywanie planu działania Samodzielnego Plutonu Ratownictwa Ogólnego.
- Wydano Zarządzenie Nr 127/15 z dnia 3 listopada 2015 r.w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji okresowej sprzętu, materiałów i wyposażenia obrony cywilnej.
- Wydano trzy decyzje administracyjne dotyczące nałożenia obowiązku wykonywania świadczeń na rzecz obrony.
MIEJSKO – GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W powyższym okresie do Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu wpłynęło 613 wniosków o udzielenie pomocy społecznej i 236 wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych. Łącznie wydanych zostało 1615 decyzji, w tym 715 decyzji przyznających pomoc społeczną i 900 decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.
Pracownicy socjalni przeprowadzili 425 rodzinnych wywiadów środowiskowych. Na świadczenia pomocy społecznej wydatkowano kwotę 365 670,11 zł (zasiłki celowe, okresowe, stałe, dożywianie, opłaty za pobyt w domach pomocy społecznej, składki zdrowotne, opłaty za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych, prace społecznie użyteczne), na świadczenia rodzinne i opiekuńcze wydatkowano 597 175,87 zł, na fundusz alimentacyjny 114 083,30 zł. Ośrodek udzielał pomocy materialnej na zakup żywności, odzieży, obuwia, opału oraz leków, 14 osób bezdomnych otrzymało pomoc w postaci talonów na ,,gorący posiłek” .
W ramach realizacji programu „Droga życia” skierowanego do osób przewlekle psychicznie chorych lub niepełnosprawnych umysłowo oraz do członków ich rodzin odbyła się wycieczka do „Centrum Nauki Kopernik” w Warszawie, przeprowadzono również zajęcia informatyczno-edukacyjne, zajęcia sportowo- aktywizujące oraz spotkania z animatorem czasu wolnego w domach uczestników.
W ramach prowadzenia procedury „Niebieska Karta” odbyły się 4 spotkania grup roboczych, w których uczestniczyli przedstawiciele różnych instytucji. Rozpatrywano 32 sprawy dotyczące przemocy.
Ośrodek systematycznie świadczy usługi przewozowe na rzecz osób niepełnosprawnych z terenu naszej Gminy. Częstotliwość zleceń uzależniona jest od potrzeb indywidualnych osób lub instytucji. Podopieczni Ośrodka mają możliwość korzystania z bezpłatnych porad prawnych.