Informacja nr 13/15 z działalności Burmistrza Pisza
Ważniejsze działania z zakresu kompetencji poszczególnych wydziałów oraz Urzędu Stanu Cywilnego w Piszu i Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu :
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
- 17 listopada 2015 r. wszczęto postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na „Świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania ulic, dróg, chodników, parkingów, wiat, przystanków i zatok autobusowych oraz dojść do zatok na terenie miasta i gminy Pisz w sezonie 2015/2016". Termin składania ofert – 25 listopada 2015 r.
- Ogłoszono nabór na Dyrektora Piskiego Zakładu Aktywności Zawodowej „Wieża” w Piszu. Termin składania ofert – do dnia 23 listopada 2015 r.
WYDZIAŁ INWESTYCJI I POZYSKIWANIA FUNDUSZY UNIJNYCH
Inwestycje w trakcie realizacji:
- Remont ulicy Kościuszki w Piszu.
- Adaptacja budynku administracyjno - socjalnego do potrzeb Zakładu Aktywności Zawodowej w Piszu przy ul. Gdańskiej 11 w Piszu.
WYDZIAŁ ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO I NIERUCHOMOŚCI
I.
Wydział kontynuuje prace nad rozpoczętymi procedurami w sprawie opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla następujących obszarów:
1) pomiędzy ulicami: Słubicką, Michała Wołodyjowskiego, Mikołaja Reja w Piszu i granicą administracyjną miasta Pisz,
2) części wsi Karwik,
3) południowo – wschodniej części miasta do granicy administracyjnej miasta Pisz,
4) dla terenów produkcyjnych w południowej części miasta Pisz,
oraz zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:
a) części wsi Jeglin
b) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zespołu wielofunkcyjnego przy ul. Gdańskiej w Piszu.
Ponadto, prowadzone są prace nad zmianą Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Pisz:
1) części wsi Jeglin,
2) południowo – wschodniej części miasta Pisz,
3) północno – wschodniej części gminy Pisz,
4) dla terenów produkcyjnych w południowej części miasta Pisz,
5) części wsi Karwik.
W związku z opracowaniem:
- projektu zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Pisz w południowo – wschodniej części miasta Pisz, projekt w/w dokumentu wyłożony został do publicznego wglądu wraz ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko w dniach 20.11.2015 r. – 14.12.2015 r. w pokoju Nr 63 Urzędu Miejskiego w Piszu. Dyskusja publiczna dotycząca projektu w/w opracowania odbędzie się w dniu 04.12.2015 r. w sali Nr 8 Urzędu Miejskiego w Piszu o godz. 12.00. Uwagi do projektu w/w dokumentu należy składać na piśmie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 03.01.2016 r.
- projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pomiędzy ulicami: Słubicką, Michała Wołodyjowskiego, Mikołaja Reja w Piszu i granicą administracyjną miasta Pisz, projekt w/w dokumentu wyłożony został do publicznego wglądu wraz ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko w dniach 20.11.2015 r. – 14.12.2015 r. w pokoju Nr 63 Urzędu Miejskiego w Piszu. Dyskusja publiczna dotycząca projektu w/w opracowania odbędzie się w dniu 04.12.2015 r. w sali Nr 8 Urzędu Miejskiego w Piszu o godz. 12.30. Uwagi do projektu w/w dokumentu należy składać na piśmie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29.12.2015 r.
II.
1. Wydano 3 zawiadomienia o nadaniu numerów porządkowych budynkom położonym na terenie gminy Pisz.
2. Sporządzono 1 umowę dzierżawy gruntów położonych na terenie miasta Pisz.
3. Ogłoszono 11 wykazów nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Pisz, przeznaczonych do wydzierżawienia w drodze bezprzetargowej.
4. Rozstrzygnięto 2 przetargi na sprzedaż nieruchomości położonych na terenie miasta Pisz z wynikiem pozytywnym.
5. Rozstrzygnięto 1 przetarg na wydzierżawienie nieruchomości położonej na terenie miasta Pisz z wynikiem pozytywnym.
6. Na podstawie aktu notarialnego Gmina Pisz sprzedała nieruchomość będącą w użytkowaniu wieczystym na rzecz użytkownika wieczystego.
7. Na podstawie aktu notarialnego Gmina Pisz sprzedała 3 nieruchomości położone na terenie miasta i gminy Pisz.
8. Na podstawie aktu notarialnego Gmina Pisz sprzedała lokal mieszkalny na rzecz najemcy.
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH, PROMOCJI I TURYSTYKI
16 listopada 2015 r. ogłoszony został konkurs na wsparcie realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej obejmującego wsparcie rodzin z terenu gminy Pisz w zakresie funkcjonowania w nich osób starszych, przewlekle chorych i niepełnosprawnych oraz utworzenia i prowadzenia magazynu w tym pozyskiwania i dystrybucji sprzętu zaopatrzenia ortopedycznego i pomocniczego.
URZĄD STANU CYWILNEGO
Udzielono 1 ślubu cywilnego.
PION OCHRONY
- Dokonano aktualizacji planu ochrony zabytków Gminy Pisz na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.
- Wydano Zarządzenie Nr 130/15 z dnia 12 listopada 2015 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania stałych dyżurów w Gminie Pisz na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
- Wydano pięć decyzji administracyjnych dotyczących nałożenia obowiązku wykonywania świadczeń na rzecz obrony.
- W dniu 16.11.2015 r. przedstawiciel Urzędu Miejskiego w Piszu uczestniczył w spotkaniu poświęconym zagadnieniom z zakresu spraw obronnych i zarządzania kryzysowego, zorganizowanym przez Starostwo Powiatowe w Piszu.
MIEJSKO – GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W powyższym okresie do Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu wpłynęło 182 wniosków o udzielenie pomocy społecznej i 20 wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych. Łącznie wydanych zostało 510 decyzji, w tym 182 decyzji przyznających pomoc społeczną i 328 decyzji w sprawach świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego. Pracownicy socjalni przeprowadzili 108 rodzinnych wywiadów środowiskowych. Na świadczenia pomocy społecznej wydatkowano kwotę 236 779,25 zł (zasiłki celowe, okresowe, stałe, dożywianie, opłaty za pobyt w domach pomocy społecznej, składki zdrowotne, opłaty za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych).Ośrodek udzielił pomocy w formie żywności dla 1660 osób którą otrzymał w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywieniowa 2014-2020 Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym w ilości 13 400 kg tj.13,4 tony (makaron, kasza jęczmienna, mleko, ser żółty, ser topiony, mielonka wieprzowa, klopsiki w sosie, cukier, olej rzepakowy, sok jabłkowy).
W okresie sprawozdawczym, wysłano 6 informacji do dłużników o przyznanie osobom uprawnionym świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz 30 wniosków do komorników sądowych o wszczęciu lub przyłączeniu do egzekucji świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
W ramach realizacji programu „Droga życia” skierowanego do osób przewlekle psychicznie chorych lub niepełnosprawnych umysłowo oraz do członków ich rodzin odbyła się wycieczka do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, przeprowadzono również zajęcia informatyczno-edukacyjne, zajęcia sportowo- aktywizujące oraz spotkania z animatorem czasu wolnego w domach uczestników.
W ramach prowadzenia procedury „Niebieska Karta” odbyło się 1 spotkanie grupy roboczej, w którym uczestniczyli przedstawiciele różnych instytucji. Rozpatrywano 9 spraw dotyczących przemocy.
Ośrodek systematycznie świadczy usługi przewozowe na rzecz osób niepełnosprawnych z terenu naszej Gminy. Częstotliwość zleceń uzależniona jest od potrzeb indywidualnych osób lub instytucji. Podopieczni Ośrodka mają możliwość korzystania z bezpłatnych porad prawnych.