Informacja nr 14/15 z działalności Burmistrza Pisza
Ważniejsze działania z zakresu kompetencji poszczególnych wydziałów oraz Urzędu Stanu Cywilnego w Piszu i Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu :
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
- 30 listopada 2015 r. została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego na „Świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania ulic, dróg, chodników, parkingów, wiat, przystanków i zatok autobusowych oraz dojść do zatok na terenie miasta i gminy Pisz w sezonie 2015/2016 – zadanie nr 1 (teren miasta Pisz)". Umowę zawarto z Zakładem Usług Komunalnych Sp. z o.o. z siedzibą w Piszu, za łączną cenę 302.564,00 zł brutto. Termin realizacji przedmiotu zamówienia – 15 maja 2016 r.
- 30 listopada 2015 r. została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego na „Świadczenie usług w zakresie zimowego utrzymania ulic, dróg, chodników, parkingów, wiat, przystanków i zatok autobusowych oraz dojść do zatok na terenie miasta i gminy Pisz w sezonie 2015/2016 – zadanie nr 2 (teren gminy Pisz, poza obszarem miasta Pisz)". Umowę zawarto z Wojciechem Olszewskim prowadzącym działalność gospodarczą pod nazwą Olszewski Wojciech PPHU OLECH POL z siedzibą w Łupkach 108d, za łączną cenę 259.200,00 zł brutto. Termin realizacji przedmiotu zamówienia – 17 kwietnia 2016 r.
- Ogłoszono nabór na stanowisko inspektora w Wydziale Inwestycji i Pozyskiwania Funduszy Unijnych. Termin składania ofert - do dnia 14 grudnia 2015 r.
- Zakończono procedurę naboru na stanowisko dyrektora Piskiego Zakładu Aktywności Zawodowej „Wieża” w Piszu. Na podstawie analizy przedłożonych dokumentów wybrano Panią Ewę Lidię Kotlarską zam. Pisz .
WYDZIAŁ INWESTYCJI I POZYSKIWANIA FUNDUSZY UNIJNYCH
Inwestycje w trakcie czynności odbiorowych:
- Remont ulicy Kościuszki w Piszu.
- Adaptacja budynku administracyjno - socjalnego do potrzeb Zakładu Aktywności Zawodowej w Piszu przy ul. Gdańskiej 11 w Piszu.
WYDZIAŁ ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO I NIERUCHOMOŚCI
I.
1. Wydział kontynuuje prace nad rozpoczętymi procedurami w sprawie opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla następujących obszarów:
1) pomiędzy ulicami: Słubicką, Michała Wołodyjowskiego, Mikołaja Reja w Piszu i granicą administracyjną miasta Pisz,
2) części wsi Karwik,
3) południowo – wschodniej części miasta do granicy administracyjnej miasta Pisz
4) dla terenów produkcyjnych w południowej części miasta Pisz,
oraz zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:
a) części wsi Jeglin
b) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zespołu wielofunkcyjnego przy ul. Gdańskiej w Piszu.
2. Ponadto, prowadzone są prace nad zmianą Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Pisz:
1) części wsi Jeglin,
2) południowo – wschodniej części miasta Pisz,
3) północno – wschodniej części gminy Pisz,
4) dla terenów produkcyjnych w południowej części miasta Pisz,
5) części wsi Karwik.
3. W związku z opracowaniem:
- projektu zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Pisz w południowo – wschodniej części miasta Pisz, projekt w/w dokumentu wyłożony jest do publicznego wglądu wraz ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko w dniach 20.11.2015 r. – 14.12.2015 r. w pokoju Nr 63 Urzędu Miejskiego w Piszu. Dyskusja publiczna dotycząca projektu w/w opracowania odbędzie się w dniu 04.12.2015 r. w sali Nr 8 Urzędu Miejskiego w Piszu o godz. 12.00. Uwagi do projektu w/w dokumentu należy składać na piśmie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 03.01.2016 r.
- projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego pomiędzy ulicami: Słubicką, Michała Wołodyjowskiego, Mikołaja Reja w Piszu i granicą administracyjną miasta Pisz, projekt w/w dokumentu wyłożony jest do publicznego wglądu wraz ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko w dniach 20.11.2015 r. – 14.12.2015 r. w pokoju Nr 63 Urzędu Miejskiego w Piszu. Dyskusja publiczna dotycząca projektu w/w opracowania odbędzie się w dniu 04.12.2015 r. w sali Nr 8 Urzędu Miejskiego w Piszu o godz. 12.30. Uwagi do projektu w/w dokumentu należy składać na piśmie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29.12.2015 r.
II.
1. Wydano 2 zawiadomienia o nadaniu numerów porządkowych budynkom położonym na terenie gminy Pisz.
2. Sporządzono 5 umów dzierżawy gruntów położonych na terenie miasta i gminy Pisz.
3. Ogłoszono 4 wykazy nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Pisz przeznaczonych do wydzierżawienia w drodze bezprzetargowej.
4. Na podstawie aktów notarialnych Gmina Pisz sprzedała 4 nieruchomości położone na terenie miasta i gminy Pisz.
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH, PROMOCJI I TURYSTYKI
- Rozpoczęto przygotowania do zorganizowania wyjazdu młodzieży z gminy Pisz na
Niemiecko – Skandynawski Tydzień Muzyczny- 2015 w Scheersburgu, który odbędzie się w dniach 19-29.03.2016 r. - Złożono 4 wnioski o przyznanie Karty Dużej Rodziny. Ogółem z Karty Dużej Rodziny korzysta 339 rodzin tj. 1770 osób.
WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ OCHRONY ŚRODOWISKA I ROLNICTWA
1. Wydano 55 decyzji w sprawie dodatku mieszkaniowego i 1 decyzję w sprawie dodatku energetycznego.
2. Przygotowano zlecenie dla PPUH „ELEKTROMET” Iwona i Robert Barma, ul. Dolna 2 F, 12-230 Biała Piska na wykonanie prac związanych z:
a) usunięciem:
- 2 szt. drzew gat. olsza czarna o obwodach pni 131 cm i 154 cm z działki oznaczonej nr geod. 33 obręb Maldanin, będącej własnością Gminy Pisz
- świerku pospolitego o obwodzie pnia 125 cm z działki oznaczonej nr geod. 5/5 obręb Wiartel, będącej własnością Gminy Pisz,
b) przycięciem:
- gałęzi 3 drzew, zagrażających bezpieczeństwu, zlokalizowanych w pasie drogowym drogi położonej na działce o nr geod. 166 w miejscowości Zawady,
- gałęzi 10 drzew, zagrażających bezpieczeństwu , zlokalizowanych w pasie drogowym drogi położonej na działce o nr geod. 15 w miejscowości Liski.
na łączną kwotę brutto 2408,40 zł.
3. Przygotowano zlecenie dla PPUH „ELEKTROMET” Iwona i Robert Barma, ul. Dolna 2 F, 12-230 Biała Piska na wykonanie prac związanych z generalnym remontem iluminacji świetlnych w ilości 37 sztuk, w technologii LED (montowanych na ulicznych słupach oświetleniowych) polegającym na całkowitej wymianie zepsutego węża żarówkowego na wąż LED o łącznej długości 303 mb oraz wykonaniu kompletnego okablowania dla każdej z powyższych iluminacji świetlnych, na łączną kwotę brutto 4101,45 zł.
4. Rozpatrywano i prowadzono 17 spraw dotyczących usunięcia drzew.
MIEJSKO – GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
W powyższym okresie do Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Piszu wpłynęły 194 wnioski o udzielenie pomocy społecznej i 64 wnioski o przyznanie świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych. Łącznie wydane zostały 434 decyzje, w tym 281 decyzji przyznających pomoc społeczną i 153 decyzje w sprawach świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego. Pracownicy socjalni przeprowadzili 135 rodzinnych wywiadów środowiskowych. Na świadczenia pomocy społecznej wydatkowano kwotę 278.816,25 zł (zasiłki celowe, okresowe, stałe, dożywianie, opłaty za pobyt w domach pomocy społecznej, składki zdrowotne, opłaty za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych, prace społecznie użyteczne), na świadczenia rodzinne i opiekuńcze wydatkowano 587.484,60 zł, na fundusz alimentacyjny 124.816,70 zł.
Ośrodek udzielał pomocy materialnej na zakup żywności, odzieży, obuwia, opału oraz leków. Finansowano talony na zakup „gorącego posiłku” dla osób bezdomnych.
W okresie sprawozdawczym, wysłano 30 informacji do dłużników o przyznaniu osobom uprawnionym świadczeń z funduszu.
W ramach realizacji programu „Droga życia” skierowanego do osób przewlekle psychicznie chorych lub niepełnosprawnych umysłowo oraz do członków ich rodzin, w okresie sprawozdawczym zorganizowano grupowy wyjazd na spektakl teatralny do Warszawy. Przeprowadzono również zajęcia informatyczno-edukacyjne, zajęcia sportowo- aktywizujące oraz spotkania z animatorem czasu wolnego w domach uczestników.
W ramach prowadzenia procedury „Niebieska Karta” odbyły się 2 spotkania grup roboczych, w których uczestniczyli przedstawiciele różnych instytucji. Rozpatrywano 14 spraw dotyczących przemocy.
W okresie sprawozdawczym Ośrodek świadczył usługi przewozowe na rzecz osób niepełnosprawnych z terenu naszej Gminy. Częstotliwość zleceń uzależniona była od potrzeb indywidualnych osób lub instytucji.
Podopieczni Ośrodka nadal korzystają z bezpłatnych porad prawnych w ramach dyżuru prawnika organizowanego w każdy piątek w siedzibie Ośrodka.