Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Nieruchomości
Naczelnik Wydziału - Marcin Ilewicz
pok. nr 62
tel. 87 424 12 15; centrala wew. 215
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Nieruchomości należy w szczególności:
pok. nr 62
tel. 87 424 12 15; centrala wew. 215
Do zadań Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Nieruchomości należy w szczególności:
- Wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w tym:
a) prowadzenie procedur związanych z przygotowaniem i uchwalaniem zmian Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Pisz,
b) prowadzenie procedur związanych z przygotowaniem i uchwalaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pisz,
c) opiniowanie projektów studiów i zmian studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin sąsiednich,
d) opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego województwa i gmin sąsiednich oraz projektów ich zmian,
e) prowadzenie ewidencji obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i zmian tych planów,
f) prowadzenie procedur związanych z wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy i prowadzenie rejestrów w/w decyzji,
g) prowadzenie procedur związanych z wygaszaniem decyzji o warunkach zabudowy,
h) prowadzenie procedur związanych z wydawaniem decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i prowadzenie rejestrów w/w decyzji,
i) wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
j) wydawanie zaświadczeń o terenach w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Pisz,
k) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego,
l) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów nieobjętych miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego,
m) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem tzw. renty planistycznej, - Opracowywanie informacji o stanie technicznym budynków będących własnością Gminy,
- Prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem projektów reklam na terenie miasta i gminy Pisz,
- Prowadzenie spraw z zakresu geodezyjnych podziałów nieruchomości, na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- Prowadzenie procedur związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- Prowadzenie w zakresie działania Wydziału spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych i ich dokumentacji w myśl ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych,
- Prowadzenie spraw dotyczących zabytków i obiektów objętych innymi formami ochrony, należących do kompetencji Burmistrza, z zakresu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, z wyłączeniem cmentarzy wojennych,
- Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic, placów i miejscowości,
- Prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową nieruchomości,
- Prowadzenie spraw dotyczących scalania nieruchomości,
- Prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości,
- Prowadzenie ewidencji nieruchomości komunalnych,
- Prowadzenie spraw związanych z wyceną nieruchomości komunalnych i wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane
z gminnego zasobu nieruchomości, - Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości za wyjątkiem:
a) administrowania nieruchomościami wymienionymi w § 23 pkt 20,
b) czynności wykonywanych w stosunku do nieruchomości zarządzanych lub użytkowanych przez jednostki organizacyjne Gminy, wynikających z uprawnień zarządcy lub użytkownika, - Prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem nieruchomości gminnych,
- Prowadzenie spraw związanych z prawem trwałego zarządu,
- Prowadzenie spraw związanych z umieszczaniem reklam na mieniu komunalnym, z wyłączeniem pasów drogowych dróg gminnych oraz dróg będących własnością Gminy,
- Sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego z zakresu działania Wydziału,
- Prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości,
- Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem gruntów w użytkowanie wieczyste,
- Prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości,
- Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia z mocy prawa i na wniosek,
- Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wysokości i wypłacaniem odszkodowań za nieruchomości przejęte przez Gminę,
- Podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym o wpis w księdze wieczystej,
- Prowadzenie spraw związanych z regulacją geodezyjno-prawną nieruchomości komunalnych,
- Prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności,
- Współpraca z organami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego w zakresie regulacji prawnej nieruchomości,
- Prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości komunalnych ograniczonymi prawami rzeczowymi, z wyłączeniem dróg,
- Prowadzenie spraw związanych z określaniem współudziału w częściach wspólnych nieruchomości,
- Prowadzenie spraw związanych z wnoszeniem nieruchomości komunalnych jako aportów do spółek,
- Prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem lokali na rzecz najemców lub dzierżawców,
- Ewidencja sprzedaży nieruchomości gminnych,
- Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem opłat adiacenckich,
- Prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości gminnych.
- Uzgadnianie inwestycji prowadzonych przez inwestorów zewnętrznych na terenie Gminy, z wyłączeniem dróg gminnych,
- Organizowanie gminnych targowisk, określenie trybu i zasad korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej na targowiskach prowadzonych przez Gminę oraz nadzór nad placami targowymi funkcjonującymi na terenie Gminy,
- Nadzorowanie spraw dotyczących utrzymywania czystości na targowiskach prowadzonych przez Gminę oraz zaopatrzenia targowisk w media.