Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej
czwartek, 9 maj 2024 14:38
mgr Mariusz Semenowicz
pok. nr 58
tel. 87 424 12 35
Zadania Komendanta Gminnego Ochrony Przeciwpożarowej:
1) koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy;
2) koordynowanie działań OSP z terenu gminy w zakresie operacyjno-technicznym i kontrola gotowości operacyjno-technicznej w OSP;
3) nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP podczas prowadzonych działań ratowniczych;
4) potwierdzanie na listach do wypłaty ekwiwalentu działań ratowniczo-gaśniczych oraz szkoleń prowadzonych przez Gminę Pisz lub Państwową Powiatową Straż Pożarną w Piszu;
5) stała i bieżąca współpraca z Komendą Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej w Piszu, Zarządem Powiatowym i Gminnym ZOSP RP oraz innymi instytucjami zajmującymi się sprawami ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy;
6) nadzór nad wykorzystaniem oraz utrzymaniem w stałej i pełnej sprawności technicznej obiektów oraz sprzętu pożarniczego użytkowanego przez jednostki OSP;
7) opiniowanie zasadności zakupu sprzętu i odzieży stanowiących wyposażenie OSP,
8) udział w przygotowaniu planu budżetu gminy w części dotyczącej ochrony przeciwpożarowej;
9) planowanie, organizowanie, prowadzenie i nadzorowanie ćwiczeń OSP z terenu Gminy;
10) organizowanie gminnych zawodów sportowo-pożarniczych oraz współudział w organizowaniu powiatowych zawodów sportowo-pożarniczych;
11) udział w zebraniach OSP, inspekcjach i kontrolach prowadzonych przez Państwową Powiatową Straż Pożarną w Piszu oraz inne upoważnione podmioty;
12) dbanie o podnoszenie poziomu wyszkolenia członków OSP, w tym planowanie i organizacja szkoleń;
13) nadzór nad zabezpieczeniem przeciwpożarowym budynku Urzędu Miejskiego oraz doraźnie innych obiektów i terenów zarządzanych przez Gminę Pisz;
14) współpraca z gminnym zespołem reagowania/zarządzania kryzysowego w rozpoznawaniu zagrożeń występujących na terenie gminy i uczestnictwo w opracowaniu niezbędnych dokumentów, w tym rocznych planów w zakresie zarządzania kryzysowego;
15) inicjowanie prac i działań organów gminy w zakresie zaopatrzenia obszaru gminy w wodę do celów gaśniczych;
16) prowadzenie dokumentacji i rozliczanie zużycia materiałów pędnych przez pojazdy OSP z terenu gminy i inny sprzęt silnikowy.
pok. nr 58
tel. 87 424 12 35
Zadania Komendanta Gminnego Ochrony Przeciwpożarowej:
1) koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy;
2) koordynowanie działań OSP z terenu gminy w zakresie operacyjno-technicznym i kontrola gotowości operacyjno-technicznej w OSP;
3) nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP podczas prowadzonych działań ratowniczych;
4) potwierdzanie na listach do wypłaty ekwiwalentu działań ratowniczo-gaśniczych oraz szkoleń prowadzonych przez Gminę Pisz lub Państwową Powiatową Straż Pożarną w Piszu;
5) stała i bieżąca współpraca z Komendą Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej w Piszu, Zarządem Powiatowym i Gminnym ZOSP RP oraz innymi instytucjami zajmującymi się sprawami ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy;
6) nadzór nad wykorzystaniem oraz utrzymaniem w stałej i pełnej sprawności technicznej obiektów oraz sprzętu pożarniczego użytkowanego przez jednostki OSP;
7) opiniowanie zasadności zakupu sprzętu i odzieży stanowiących wyposażenie OSP,
8) udział w przygotowaniu planu budżetu gminy w części dotyczącej ochrony przeciwpożarowej;
9) planowanie, organizowanie, prowadzenie i nadzorowanie ćwiczeń OSP z terenu Gminy;
10) organizowanie gminnych zawodów sportowo-pożarniczych oraz współudział w organizowaniu powiatowych zawodów sportowo-pożarniczych;
11) udział w zebraniach OSP, inspekcjach i kontrolach prowadzonych przez Państwową Powiatową Straż Pożarną w Piszu oraz inne upoważnione podmioty;
12) dbanie o podnoszenie poziomu wyszkolenia członków OSP, w tym planowanie i organizacja szkoleń;
13) nadzór nad zabezpieczeniem przeciwpożarowym budynku Urzędu Miejskiego oraz doraźnie innych obiektów i terenów zarządzanych przez Gminę Pisz;
14) współpraca z gminnym zespołem reagowania/zarządzania kryzysowego w rozpoznawaniu zagrożeń występujących na terenie gminy i uczestnictwo w opracowaniu niezbędnych dokumentów, w tym rocznych planów w zakresie zarządzania kryzysowego;
15) inicjowanie prac i działań organów gminy w zakresie zaopatrzenia obszaru gminy w wodę do celów gaśniczych;
16) prowadzenie dokumentacji i rozliczanie zużycia materiałów pędnych przez pojazdy OSP z terenu gminy i inny sprzęt silnikowy.