Informacja Nr 8/2003
z działalności Burmistrza Gminy i Miasta w Piszu
okres pomiędzy sesjami RM (11 września 2003 r. – 24 września 2003 r.)
Wydano decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach – 216 (w UGiM)
Ważniejsze działania z zakresu kompetencji poszczególnych wydziałów oraz USC i MGOPS:
WYDZIAŁ GEODEZJI:Ważniejsze działania z zakresu kompetencji poszczególnych wydziałów oraz USC i MGOPS:
- Wydano 3 zawiadomienia o nadaniu numerów na budynki w mieście i na terenie gminy.
- Rozstrzygnięto przetargi:
• na dokonanie wyceny nieruchomości położonych na terenie miasta Pisz (4 lokali mieszkalnych, 20 działek w rejonie ulic Spacerowej, Krzywej i Krótkiej, 13 działek budowlanych położonych na os. Łupki sektor B oraz działki przy ul. Wojska Polskiego) w związku z planowaną sprzedażą nieruchomości.
• na wykonanie podziału działek we wsi Szczechy Małe gm. Pisz, oznaczonych numerami 13/11 i 14/11, polegającego na wydzieleniu 58 działek pod zabudowę letniskową.
- Ogłoszono:
• przetarg na wykonanie szacunku nieruchomości gminnych, położonych na terenie miasta Pisz, w związku z planowaną sprzedażą (2 działki w rejonie ulic Spacerowej, Krzywej i krótkiej, 2 działki przy ul. Jagiełły, 4 działki przy ul. Lipowej – pod garaże, działka stanowiąca teren zabudowany, poszkolny we wsi Wiartel, działka pod garażem przy ul. Staszica) w związku z przygotowaniem nieruchomości do sprzedaży.
• II przetarg na sprzedaż 7 działek w obrębie Jaśkowo, przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową lub letniskową – cenę obniżono o 17 %.
- Zawarto 8 umów dzierżawy na tereny pod garaże i ogródki.
WYDZIAŁ ROLNICTWA:
- Wydano 7 zaświadczeń uprawniających do nabycia bonów paliwowych
- Wydano 6 zaświadczeń dot. posiadania gospodarstwa rolnego – do kwot mlecznych.
- Skontrolowano 196 posesji w zakresie wywozu nieczystości stałych i płynnych.
- Złożono wniosek o płatności do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na usuwanie skutków nawałnicy z dnia 4 lipca 2002 r. w parkach miejskich.
WYDZIAŁ ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA
- Kontynuowano prace nad sporządzaniem projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla części wsi:
• Łupki, Uściany, Szczechy Wielkie, Karwik / zakończenie wyłożenia planów do publicznego wglądu, przygotowywanie odpowiedzi na wniesione zarzuty i protesty/
• Pilchy I, Pilchy II, Łupki II, Karwik, Łysonie / zakończenie wyłożenia planów do publicznego wglądu/ - Odpowiedziano na 2 wnioski w sprawie przekwalifikowania działek w miejscowym planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Pisz.
- Wydano 30 wypisów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i 2 wyrysy z planu.
- Opiniowano podziały na terenie miasta i gminy Pisz.
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
- Trwają prace aktualizacyjne informacji zamieszczanych w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Z dniem 22 września 2003 r. na okres 3 miesięcy przyjęto 10 osób do odbycia stażu dla bezrobotnych absolwentów.
- W dniu 23.09.br. odbyło się kolejne spotkanie Kolegium Sołtysów.
WYDZIAŁ GOSPODARKI KOMUNALNEJ I INWESTCJI
- W trakcie realizacji jest inwestycja pt. „Modernizacja pomieszczeń na świetlicę w SP Hejdyk”. Inwestycja jest realizowana przy dofinansowaniu ze środków PAOW.
- Zakończona została budowa ul. Różanej – odbiór dokonany w dniu 19.09.2003 r.
- W trakcie realizacji jest inwestycja „budowa kolektorów sanitarnych we wsi Snopki i Jagodne”. Inwestycja realizowana przy dofinansowaniu ze środków PHARE.
- Złożone zostały 2 wnioski na uzyskanie dofinansowania z programu SAPARD na zadania:
- budowa drogi gminnej od miejscowości Stare Guty do miejscowości Pietrzyki,
- budowa drogi gminnej – odcinek od drogi krajowej nr 63 do wsi Turowo.
- Kontynuowana jest realizacja inwestycji „modernizacja systemu ciepłowniczego m. Pisz”.
- Unieważniono przetarg na obsługę schroniska dla psów we wsi Kocioł Duży, gdyż wpłynęły mniej niż dwie oferty niepodlegające odrzuceniu. Ogłoszony został następny przetarg.
- W trakcie opracowania jest dokumentacja przetargowa na świadczenie usług w zakresie transportu zbiorowego na terenie gminy.
- Przyjęto 150 wniosków o dodatki mieszkaniowe.
- Złożono zapotrzebowanie na środki finansowe z budżetu państwa na rok 2004 w zakresie bieżącego utrzymania obiektów cmentarnictwa wojennego.
WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH, KULTURY I ZDROWIA:
W dniach 22 do 26 wrzesnia 2003 r. przebywali w Piszu wolontariusze z Niemieckiego Czerwonego Krzyża, którzy przeprowadzili 7 szkoleń w zakresie udzielania pierwszej pomocy. W szkoleniach uczestniczyła młodzież ze szkół srednich:
- Zespół Szkół Ogólnokształcących w Piszu,
- Zespół Szkół Zawodowych w Piszu,
- Zespół Szkół Ogólnokształcących w Orzyszu,
- Zespół Szkół Drzewnych i Leśnych w Rucianem Nidzie
oraz pracownicy zakładów:
- Fabryka „Sklejka Pisz”
- SKRAWMET, Zakład Tokarsko-Ślusarski,
- Urząd Gminy i Miasta w Piszu i jednostki organizacyjne gminy (PDK, MGOPS, OPiT, OSiR i inne.)
- Zespół Szkół Ogólnokształcących w Piszu,
- Zespół Szkół Zawodowych w Piszu,
- Zespół Szkół Ogólnokształcących w Orzyszu,
- Zespół Szkół Drzewnych i Leśnych w Rucianem Nidzie
oraz pracownicy zakładów:
- Fabryka „Sklejka Pisz”
- SKRAWMET, Zakład Tokarsko-Ślusarski,
- Urząd Gminy i Miasta w Piszu i jednostki organizacyjne gminy (PDK, MGOPS, OPiT, OSiR i inne.)
STANOWISKO DS. KONTROLI I ANALIZ
Zakończono kontrolę w Ośrodku Kultury i Rekreacji w Wiartlu.
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. WOJSKOWYCH I OBRONY CYWILNEJ:
Kontynuowano wystawiane decyzji dotyczących nałożenia świadczeń na czas mobilizacji i wybuchu wojny, zgodnie z wnioskiem Komendanta WKU w Ełku.
WYDZIAŁ FINANSOWY W ZAKRESIE STANU FINANSÓW GMINY:
I. Stan zadłużenia gminy:
- Pożyczki w NFOŚiGW:
- Stan zadłużenia na 11.09.2003r.- 5.035.150,00 zł.
- Łączna kwota zadłużenia - 5.035.150,00 zł.
II. Realizacja inwestycji
- Plan inwestycji na 2003r. - 23.038.819,00 zł.
- w tym środki własne gminy: 2.184.136,40 zł.
- W okresie 12.09.2003r-25.09.2003. zrealizowano: 1.008.886,21 zł.
- Ogółem realizacja inwestycji na 11.09.2003 wynosi:7.340.469,58 zł.
co stanowi 31,86 % planu inwestycji na 2003r.
III. Analizując realizację dochodów i wydatków w 2003r. nie występuje zagrożenie niewykonania uchwalonego planu.
- Plan inwestycji na 2003r. - 23.038.819,00 zł.
MIEJSKO – GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ:
- Przeprowadzono 405 wywiadów środowiskowych.
- Wydano 431 decyzji przyznających świadczenia ze środków MGOPS oraz 4 decyzje odmowne z powodu przekroczeń kryterium dochodowego.
- Wypłacono:
- zasiłki celowe dla 393 osób na kwotę 50.820 zł.
- zasiłki stałe wyrównawcze dla 68 osób na kwotę 18.210,63 zł.
- renty socjalne dla 178 osób na kwotę 72.664,46 zł.
- okresowe zasiłki gwarantowane dla 1 osoby na kwotę 122,93 zł.
- okresowe zasiłki macierzyńskie dla 20 osób na kwotę 7.706,53 zł.
- zasiłki pielęgnacyjne dla 42 osób na kwotę 5.951,40 zł.
- zasiłki rodzinne dla 31 osób na kwotę 1.531,80 zł.
- Wydano decyzje na dożywianie 226 uczniów.
- Usługami opiekuńczymi objęto 52 osób.
- Łącznie wydatkowano na świadczenia realizowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej kwotę 157.007,75 zł, w tym ze środków gminy 50.820 zł.
URZĄD STANU CYWILNEGO:
- Sporządzono 30 aktów urodzeń,
- Sporządzono 16 aktów zgonu,
- Sporządzono 10 aktów małżeństw konkordatowych,
- Sporządzono 1 akt małżeństwa cywilnego,
- Wydano 3 zaświadczenia do zawarcia małżeństwa konkordatowego,
- Przyjęto 5 zapewnień o wstąpieniu w związek małżeński,
- Zarejestrowano 318 osób o wydanie odpisów z akt stanu cywilnego