Informacja Nr 9/2003
z działalności Burmistrza Gminy i Miasta w Piszu
okres pomiędzy sesjami RM (25 września 2003 r. – 7 października 2003 r.)
Wydano decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach – 134 (w UGiM)
Ważniejsze działania z zakresu kompetencji poszczególnych wydziałów oraz USC i MGOPS:
WYDZIAŁ GEODEZJI
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. WOJSKOWYCH I OBRONY CYWILNEJ:
Wystawiono i rozesłano 278 wezwań w związku z rozpoczynającą się rejestracją przedpoborowych rocznika 1985. Rejestracja odbywać się będzie w dniach 14-20.10.2003 r.
WYDZIAŁ FINANSOWY W ZAKRESIE STANU FINANSÓW GMINY:
Ważniejsze działania z zakresu kompetencji poszczególnych wydziałów oraz USC i MGOPS:
WYDZIAŁ GEODEZJI
- Wydano 2 zawiadomienia o nadaniu numerów na budynki.
- Rozstrzygnięto przetarg i zlecono wykonanie podziału działek położonych na terenie miasta Pisz, przy ul. Wojska Polskiego, oraz w rejonie ulic Jaśminowej, Klonowej, Różanej i w obrębie Snopki.
- Unieważniono przetargi:
- na sprzedaż 3 lokali mieszkalnych przy ul. Rybackiej 6 – z powodu braku zainteresowanych kupnem nieruchomości,
- na dokonanie wyceny nieruchomości w Piszu przy ul. Jagiełły, Spacerowej, Staszica i Lipowej oraz we wsi Wiartel – z powodu braku, co najmniej 2 ofert niepodlegających odrzuceniu.
- Wydano 2 decyzje w sprawie ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości położonych w Snopkach na skutek dokonanego podziału – ogólna kwota opłat wynosi 48.625zł.
- Zawarto 5 umów dzierżawy na tereny pod garaże i ogródki.
- Wydano 10 zaświadczeń uprawniających do nabycia bonów paliwowych
- Wydano 1 zaświadczenie dot. posiadania gospodarstwa rolnego – do kwot mlecznych.
- Skontrolowano 97 posesji w zakresie wywozu nieczystości stałych i płynnych.
- Kontynuowano prace nad sporządzaniem projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla części wsi:
• Łupki, Uściany, Szczechy Wielkie, Karwik / zakończenie wyłożenia planów do publicznego wglądu, przygotowywanie odpowiedzi na wniesione zarzuty i protesty/
• Pilchy I, Pilchy II, Łupki II, Karwik, Łysonie / zakończenie wyłożenia planów do publicznego wglądu/ - Odpowiedziano na 14 wniosków w sprawie przekwalifikowania działek w miejscowym planie ogólnym zagospodarowania przestrzennego Miasta i Gminy Pisz.
- Wydano 4 wypisy z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Wszczęto 5 postępowań administracyjnych w sprawie wydania warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
- Opiniowano podziały na terenie miasta i gminy Pisz.
- W trakcie realizacji jest inwestycja pt. Budowa kolektorów sanitarnych we wsi Snopki i Jagodne. Inwestycja realizowana jest przy udziale środków PHARE.
- Przyjęto 3 wnioski w sprawie zwrotu kaucji mieszkaniowych.
- Rozstrzygnięty został przetarg na obsługę schroniska dla bezdomnych i pozbawionych opieki psów we wsi Kocioł Duży – wybrano ofertę Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt – Zygmunt Dworakowski, 12-230 Biała Piska, Radysy 13.
- Rozstrzygnięto przetarg na świadczenie usług w zakresie transportu zbiorowego na terenie gminy i miasta Pisz – wybrana została oferta firmy Przewozy Pasażerskie „K.M.” w Piszu Waldemar Bodus, 12 – 200 Pisz ul. Mickiewicza 10/17.
- W dniu 06.10.2003r dokonano otwarcia złożonych ofert w przetargu na budowę ulicy Wroniej i ulicy Kruczej w Piszu.
- Prowadzone są prace przy realizacji inwestycji pt. „ Modernizacja systemu ciepłowniczego w mieście Pisz”.
- Przyjęto 60 wniosków o dodatki mieszkaniowe.
- W trakcie opracowania jest dokumentacja przetargowa na konserwację oświetlenia ulicznego na terenie miasta i gminy Pisz.
- Opracowywana jest dokumentacja przetargowa na zimowe utrzymanie dróg i ulic będących w zarządzie Gminy.
- W dniu 30.09.2003 r. odbyło się Zgromadzenie Wspólników PTBS, Sp. z o.o. w Piszu, na którym podjęto uchwały w sprawach:
- zatwierdzenia bilansu oraz rachunku zysków i strat (uchwała nr 18/2003),
- pokrycia straty za rok obrotowy 2002 (uchwała nr 19/2003),
- dalszego istnienia spółki (uchwała nr 20/2003).
- Przeprowadzono kontrolę problemową w Urzędzie Gminy i Miasta w Piszu w zakresie ewidencji przebiegu samochodów służbowych.
SAMODZIELNE STANOWISKO DS. WOJSKOWYCH I OBRONY CYWILNEJ:
Wystawiono i rozesłano 278 wezwań w związku z rozpoczynającą się rejestracją przedpoborowych rocznika 1985. Rejestracja odbywać się będzie w dniach 14-20.10.2003 r.
WYDZIAŁ FINANSOWY W ZAKRESIE STANU FINANSÓW GMINY:
- Stan zadłużenia gminy:
- Pożyczki w NFOŚiGW
- Stan zadłużenia na 08.10.2003r.- 5.035.150,00 zł.
- Łączna kwota zadłużenia: 5.035.150,00 zł.
- Realizacja inwestycji:
- Plan inwestycji na 2003r.: 23.038.819,00 zł.
- w tym środki własne gminy: 2.184.136,40 zł.
- w okresie 25.09.2003 r. - 08.10.2003. zrealizowano: 357.363,07 zł.
- ogółem realizacja inwestycji na 08.10.2003 wynosi: 7.677.455,84 zł. co stanowi 33,3 % planu inwestycji na 2003r.
- Analizując realizację dochodów i wydatków za dziewięć miesięcy 2003r. nie występuje zagrożenie niewykonania uchwalonego planu.
- Przeprowadzono 196 wywiadów środowiskowych.
- Wydano 192 decyzje przyznające świadczenia ze środków MGOPS, w tym:
- na zasiłki celowe - 164
- na zasiłki macierzyńskie – 2
- na dożywianie dzieci - 26 (dla 44 dzieci)
- Wypłacono:
- zasiłki celowe dla 132 osób na kwotę 17.640 zł
- renty socjalne - 418 zł
- okresowe zasiłki gwarantowane dla 8 osób na kwotę 3.042,60 zł
- okresowe zasiłki macierzyńskie dla 33 osób na kwotę 11.463,42zł
- zasiłki pielęgnacyjne - 708,50zł
- zasiłki rodzinne - 307,60 zł
- zasiłki stałe z tytułu opieki na niepełnosprawnym dzieckiem dla 54 osób na kwotę 26.752 zł
- Usługami opiekuńczymi objęto 52 osoby.
- Łącznie wydatkowano na świadczenia realizowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej kwotę 60.332,12 zł, w tym ze środków gminy 17.640 zł.
- Sporządzono 22 akty urodzeń,
- Sporządzono 13 aktów zgonu,
- Sporządzono 6 aktów małżeństw konkordatowych,
- Sporządzono 5 aktów małżeństw cywilnych,
- Wydano 2 zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą,
- Przyjęto 5 zapewnień o wstąpieniu w związek małżeński,
- Sprawdzono 85 wniosków o wydanie dowodów tożsamości.
- Zarejestrowano 219 osób o wydanie odpisów z akt stanu cywilnego.