Zarządzenie Nr 155/15 Burmistrza Pisza z dnia 18 grudnia 2015 r.
Na podstawie art. 19 ust. 1 i 2 pkt 1 w związku z art. 20a ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zrządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2013 r., poz. 1168 z późn. zm.) oraz § 1 ust. 2 zarządzenia Nr 264 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 9 grudnia 2013 r. w sprawie zasad i trybu informowania Wojewody Warmińsko-Mazurskiego o zdarzeniach kryzysowych występujących na terenie województwa warmińsko-mazurskiego zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. Informowanie Burmistrza Pisza o zdarzeniach kryzysowych, zwanych dalej „zdarzeniami”, zaistniałych na terenie gminy Pisz odbywa się:
1) W godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Piszu poprzez pracowników Sekretariatu Urzędu.
2) W dni wolne od pracy oraz świąteczne poprzez pracownika Urzędu ds. zarządzania kryzysowego.
2. O zdarzeniach, które zaistniały na terenie gminy Pisz informują bezzwłocznie:
1) Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Pisz.
2) Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Piszu.
§ 2.
Zdarzenia, o których wystąpieniu należy niezwłocznie informować Burmistrza Pisza , to w szczególności:
- zagrożenie pożarowe;
- katastrofy komunikacyjne;
- katastrofy budowlane;
- zagrożenia i zdarzenia chemiczne;
- katastrofy ekologiczne;
- zagrożenia i zdarzenia promieniotwórcze;
- zagrożenia powodziowe;
- zagrożenia epidemiologiczne u ludzi;
- epizocje u zwierząt;
- poważne awarie infrastruktury technicznej;
- wykrycie niewybuchów i niewypałów;
- zbiorowe naruszenie porządku publicznego;
- niepokoje i protesty społeczne;
- imprezy masowe stwarzające potencjalne zagrożenie dla porządku publicznego;
- przewóz przez teren gminy substancji niebezpiecznych;
- utrudnienia w ruchu drogowym i kolejowym;
- akty terroru;
- przestępstwa przeciwko organom administracji publicznej;
- nielegalna migracja ludności;
§ 3.
Informacje o wystąpieniu zdarzeń, o których mowa w § 2 należy przekazywać Burmistrzowi Pisza:
1) W trybie doraźnym – natychmiast po powzięciu informacji o zaistnieniu zdarzenia oraz w trakcie jego trwania.
2) W formie:
a) telefonicznej – w skróconej wersji;
b) pisemnej – zawierającej szczegółowe sprawozdanie po ustąpieniu zagrożenia;
c) telefonicznej lub pisemnej – na polecenie Burmistrza Pisza według szczegółowych ustaleń, w trakcie trwania zdarzenia lub po jego ustąpieniu.
§ 4.
Informacje o zdarzeniach przekazywane Burmistrzowi Pisza powinny zawierać:
- miejsce i czas zdarzenia;
- charakter i zasięg zdarzenia;
- przyczyny powstania zdarzenia;
- siły i środki ratownicze użyte w czasie akcji ratowniczej;
- prognozę skutków zdarzenia;
- wnioski dotyczące ewentualnego wsparcia działań przez Burmistrza Pisza;
- inne informacje dotyczące zdarzenia;
- dane personalne osoby przekazującej informacje z uwzględnieniem służby lub instytucji, którą reprezentuje.
§ 5.
W przypadku prowadzenia długotrwałych działań ratowniczych lub długotrwałego występowania zagrożenia, mogą zostać wprowadzone inne, szczegółowe zasady przekazywania informacji o zdarzeniach.
§ 6.
1. Osoby wymienione w § 1 ust.1 pkt 1 i 2 zobowiązane są do:
1) Zabezpieczenia stałej łączności w systemie przekazywania informacji, o których mowa w niniejszym zarządzeniu.
2) Składania informacji o zaistniałych zdarzeniach do Starosty Piskiego za pośrednictwem Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
2. W razie powzięcia wiadomości w formie komunikatów i ostrzeżeń o możliwości wystąpienia zagrożenia na terenie gminy Pisz, komórka organizacyjna Urzędu odpowiedzialna za redagowanie strony internetowej Gminy Pisz, zobowiązana jest do bezzwłocznego zamieszczenia komunikatu lub ostrzeżenia na stronie internetowej Gminy Pisz.
§ 7.
Zarządzenie w chodzi w życie z dniem 18 grudnia 2015 roku.